Perser köpes
Hej
Jag undrar om ngn har en perserkatt till salu?
Det finns nog flera uppfödare som har perser till salu. Men du kanske har några önskemål om färg, hane eller hona osv. Du hittar uppfödare under "Länkar" här på sidan, där kan du gå vidare till deras hemsidor och se vilka som har kattunge till salu. Ta sedan kontakt med någon som har det du är intresserad av och berätta lite mer om dig själv osv.
Lycka till!
Lotta
/Lotta
lite tillägg…..Om du inte har erfarenhet av rasen innan, om det är din första perserkatt kan det vara bra att leta efter en uppfödare i det område där du bor. Då kan du få bra kontakt med kattens uppfödare och få hjälp och råd när det behövs. Sedan kan du fundera på om du är intresserad av en perser till utställning, avel eller till sällskap. Rasen kräver mycket pälsvård.
/Lotta
Jag har en Chantico`s Maid of Sterling Hona Blåsköldpaddsilverspotted PER gs 24 62 Född:2003-07-26 IDP registrerad.PKD fri DNA testad. se vidare hemsidan http://www.caxas.nu/kanin/nova.htm , hon vill helst vara ensamkatt.
jag har en underbar hanne till salu
allas våran lilla acke
du kan kolla på min hemsida med

Hej. Här hos mig har jag tre små töser. En svart, en svartsköldpadd och en blåcreme som hunnit bli 11 veckor imorgon. Kort från dom va små finns på våran hemsida www.flisans.info.se nya kan mailas om du e intresserad.
ja..det finns här hos mig i Trollhättan oxå
ovanstående #5 finns oxå i Trollhättan
jag har en svartsköldpaddsvit hona till sällskap
en blåvit hona till sällskap
men som Simzonites sa..du måste ge oss mer information
sen kan vi hjälpas åt o se om NÅN här har nåt som passar dig.
eller om vi vet nån annan…som inte finns här på sajten kanske
Okej, tack för svaren. Vi har haft en perserkatt innan.
Hona eller hane spelar ingen större roll och vi ska mest ha en sällskapskatt, kanske ngn utställning för skoj skull.
Katten som vi köper så småningom blir ensamkatt och vi bor på landet. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, fråga mig gärna…
#7 Zandersson här på persersajten har en mycket vacker hane för omplacering som gått kanon på utställnigar (om du vill ställa). Otroligt snäll och lättskött, men vill vara ensamkatt.

Ja du bor ju i Göteborg så det finns nog en hel del uppfödare runt där. Trollhättan är ju inte så långt ifrån.
#9 fast den som du KANSKE tänker på i Trollhättan säljer inte kattungar som ensamkatt
det är en annan sak (för mig) om det är en äldre katt som VILL vara ensam
bra att du tänker på mig lars_kd

#5: Neeej vad söta kattungar du har=))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#10…hihi….klart jag tänker på dig. Och du har väl fler bekanta där som har uppfödning!?!?