Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 602 ggr
Notaquita
0

Tror inte hon klarar sig :-(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla söta skrutt bebben. Hon är så söt så det skär i hjärtat min lilla silvertabby. Men hennes viktuppgång har varit knagglig hela tiden.

Idag misstänker jag att hon kommer att lida den vanligaste kattungedöden av alla, lunginflammation Gråter 

Hon "kluckar" när hon andas och andas tungt. Viktuppgången är sämre än på flera dagar.

Höll på att börja gråta när jag ändå tog denna bild på henne idag. 2,5 veckor ung. Det känns förjävligt. Jag har hållt på för länge för att ha något riktigt hopp om att detta ska vända Gråter

Ync
0

Vad gullig, Hoppas hon klarar sig Glad

Cajza
0

Hoppas att det vänder och att hon klarar sig, håller tummarna för er. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Bullan
0

HuvvaGråter…så orättvist! Hoppas att det vänder och hon blir bra igen.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

Jag håller tummarna! Varit me dom detta ett par ggr. Tycker synd om dig nu!

Paddiz
0

Hoppas att hon klarar sig. Vi håller tummarna.
/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Dockan
0

OskyldigNämen va synd om er,hoppas att att går bra.Skickar med en liten skyddsängel till er.Lena

Hälsningar LENAGlad

Annkis54
0

Nä men sluta nu
nu får jag gråten i halsen
du har väl satt in penicillin på henne

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

KungBores
0

Håller tummarna att det går vägen Anna. Men samtidigt måste man vara realist också och inse om det inte kommer att fungera. Men det vet jag att du är.

Kram Ingela

EddaM
0

Jag hoppas att hon kommer att klara sig.

*kram*

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Marita-L
0

Nä håll hoppet uppe. tänker på er.
/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Hur går det för lill snuttan ?
Och hur går det för dig vännen ?

Crystal Pearl´s

Notaquita
0

Igår eftermiddag började kattmamma kasta ut lillan ur boet av naturliga anledningar.

Jag står inte ut med att de ska ligga och dö ensamma. Så min vana trogen låg jag från den tiden med henne i sängen och höll henne varm och lugn. Vi sov och vara vakna till och från och när jag vaknade till strax före 4 i morse hade hon somnat in.

Hon var fortfarande varm och mjuk och jag hoppas att hon aldrig behövde känna sig ensammen då hon fick ligga på min kudde och känna och höra min andning hela vägen.

Nätter som dessa är aldrig roliga. De är faktiskt skittunga. Men de hör till när man en gång valt att föda upp katter med de policys som jag har.

Faktiskt känner jag en lättnad för både mig själv och lillan nu när det är över.

Ibland kallar Gud hem sanna Änglar till himlen tidigt. Lillan var en av dem! 

Hälsar

Anna & Katter

Marita-L
0

Stackars åh vad ledsen man blir.
Skönt att hon hade dig iallafall.

Stora kramar å en stöttande axel från mig

/ Marita

Crystal Pearl´s

Leonis
0

#12 Trösta dig med att hon nu är på andra sidan Regnbågsbron och leker med andra kissar.

Dockan
0

Vi tänder ett ljus för den lilla kissen.Lena oKissarna

Hälsningar LENAGlad

Bart
0

Beklagar!Stackars dig,och stackars den lilla kissen som inte fick leva längre.Gråter

Kittentotts
0

Massa tröstkramar från oss

Naquita
0

nej vad tråkigt. MASSA tröstkramar till digmamma katt o systern

KungBores
0

Tråkigt Anna.

Cajza
0

Va trist att hon inte klarade sig, men skönt att hon hade dig hos sig hela vägen. Måste kännas tungt när sådant händer. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

EddaM
0

Vad tråkigt att hon inte klarade sig. *tröst kramar* från oss

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

simzonites
0

oj, va tråkigt, det är alltid jobbigt att mista någon av de små men det är ju tyvärr kattuppfödnings baksida.

/Lotta

Annkis54
0

Ibland kallar Gud hem sanna Änglar till himlen tidigt. Lillan var en av dem! 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Notaquita
0

Tack alla snälla människor som har tänkt på oss. Det är bäst som det blev och det lungt och stilla.

Det är ju dessvärre så här det är att vara uppfödare. Inte bara gulliga kattungar. Det är ju faktiskt rätt ofta det blir någon form av krångel också. Inom alla raser om man följer med lite på andra forum.

Och ändå har jag t ex på SKS fått höra; Gud vad det dör mycket Perserungar Förvånad 

Därför skriver jag aldrig om sånt här där.

Ändå när man läser där somnar det in kattungar eller är dödfödda var och var annan dag i alla möjliga raser.

Bart
0

#24 Du har så rätt,i att det dör minst lika många många ungar i andra raser.(men på sks är många så självgoa,så det ser de inte)Själv har jag haft en liten rödvit perserflicka med blåsljud på hjärtat som levde ca 10 dagar.Vi var hos vet. med henne och hon fick PC för att förhindra en ev lunginflammation,och vi stödmatade för hon orkade inte suga så bra.Men trots alla ansträngningar somnade hon ifrån oss.Och så har vi haft en dödfödd unge.Det är allt på ca 10 kullar.

Marita-L
0

Såg ni lite innan att det var något som inte stämde eller kom det direkt?

#24 förlåt om jag frågar nu när du är lite ledsen.Hemlis

Crystal Pearl´s

Bart
0

På min lilla dröjde det några dagar,då märkte jag att hon  låg vid sidan om på morgonen,och hade gått ner i vikt.Och så "knäppte" det om henne.Då kontaktade jag vet.som tyckte det var onödigt att åka in med henne……..Ringde en annan och fick komma,där konstaterades blåsljud,och hon gavs inte mycket hopp,men PC sattes in i alla fall.Hon levde sedan en 3-4 dagar till.

Marita-L
0

#27 Usch vad hemskt.

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

#25..är det allt du har haft på 10 kullar så har du nog haft tur
enligt mig i alla fall
ofta tycker jag att det går nån i var eller varannan kull

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se