Svartsilvertabby avelstjej
Jag är på väg att flytta till ett mindre boende än det jag har idag och i och med det kommer jag att behöver minska mitt katteri. Jag har en svart silvertabby hona född 2005 som ännu inte har haft kull som jag kan tänka mig att för en mindre penning överlåta till ett litet katteri med intresse för silver.
För dagen är hon dräktig med sin första kull och den ska hon naturligtvis få i lugn och ro med mig. Men efter det kan jag tänka mig att en mindre, gärna ny uppfödare kan få ta över henne.
Det är ingen "wow" utställningskatt. Det är ingen av mina avelstjejer.
Det är en tjej som är ganska liten i växten och inte korrekt i sina tänder. Priset på henne är naturligtvis där efter. Varför jag har behållit henne (hon är egen uppfödning) är för hennes mycket intressanta stamtavla rik på Artemis och Bocasana. Går man ett par steg bak efter hennes synliga stamtavla blir den ännu rikare på Artemis och Bocasana.
Det är ju bara intressant för den som har intresse in stammar.
Har du inte intresse i stammar så bör du i alla fall ha en storväxt hankatt. Annars vore detta inte alls en tjej för dig. Och har du inte silverintresse så är inte jag så intresserad att skicka henne till dig.
Men känner du att detta kan vara något för dig så kan du ju höra av dig. Som sagt, det brinner inte i knutarna. Vi väntar här hennes första bebbar. Men jag känner att det vore väldig bortkastat att bara kastrera en ung frisk hona om det fanns en ny silveruppfödare som hade ett intresse för att jobba vidare med denna kanonstam.
Åh vad tråkigt att du behöver gör dig av med en sötnos. 
Hoppas hon får jättefina kattungar och ett bra hem sedan.
Jag älskar silver det är det finaste som finns så länge det är helt rent…mums..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Hej
Såg din lilla kisse och blev helt förälskad i henne.Har för många år sedan fött upp pererkatter men mest solida.Har alltid haft en dröm att få börja föda upp silverkatter!Du får gärna kontakta mig så kan vi pratas vid.