högskoleprov
Godmorgon
Äntligen lördag, det känns skönt att vara ledig två dager. Idag var det dock "tidig" uppgång redan kl. 7. Mattias ska göra högskoleprovet idag och det börjar ½9 och slutar 16, så han har en hel jobbig dag framför sig. Jag gick bara upp och var sällskaplig sedan gör vad jag vill.
Trevlig lördag på er // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Lycka till Mattias.Jag håller tummarna.Lena
Hälsningar LENA

Hälsa Mattias att vi håller tummarna i Klippan.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Hoppas det går bra! Va roligt han är så duktig och läser! hmm jag har en slaver på 18 år nämligen
Men en som är duktig och läst med, min dotter! Sitter och tänker på henne nu som är i Canada, de ska ju tävla i helgens VM i Teamåkning!
Hoppas Mattias lyckas bra nu!

Hej igen
Nu kom Mattias hem efter en dags slit. Provet hade gått bra, det svåraste var orddelen som innehöll 40 olika ord där han skulle välja en lämplig förklaring (alt. A-E) av dess betydelse. Matten var lättast (Mattias favoritämne) och här var två prov ett räknades och ett var test av frågor till kommande prov. Han var nöjd med dagen och ikväll väntar James Bond.
Trevlig lördag // Karin
Karin

Gratta honom nu från mig! Duktig kille! Och stolt mamma hoppas jag

#5 Ja det kan du tro, jag njuter verkligen av att han vill läsa och tycker det är roligt. Han har sökt in till Lunds tekniska högskola, civillingenjörsutb. den är på 5½ år. Har grattat från dig och Mattias tackar // Karin
Karin

# 1. Tack Lena för att du höll tummarna
# 2. Tack Yvette med familj för att även ni höll tummarna
# 5. Tack Carina för ditt grattis till honom
Mattias är trött, dagens prövning tog hårt // Karin
Karin
ja..det är bara att ge honom en stor kram o ett stort grattis
jag har gjort det för 15 år sen…o det var en väldigt jobbig dag
bra gjort Mattias

Tack Annki för kram och grattis, känns skönt att det är gjort // Mattias
Karin
Högskoleprov är det värsta jag har gjort, den är gjord för super extremt smarta människor. Inte ens vuxna människor brukar klara den…så vi kan säga det gick inte bra för mig, men mina betyg super knäckte provet som tur var :D
min uppfatting är att högskoleprovet går bäst för "liiiite äldre" människor som har lite erfarenhet..
tex detta med ordkunskap o ordförståelse
som Mattias hade svårast för
det lär man sig inte i skolan eller för att man har hög IQ
men med åren så får man mycket större ordförråd
men naturligtvis är det väldigt olika för olika personer
Min dåvarande man som inte alls var väldigt beläst eller högre IQ än genomsnittet hade MYCKET bättre resultat på sitt högskoleprov än jag fick…retade mig lite då
Idag fyllda 50+..bryr jag mig inte
grattis till honom