Ibland blir jag så arg...
..när jag läser annonser att jag borde låta bli.
Om man vet att man skall börja plugga och inte kommer att ha tid med katten, varför då skaffa en från början?
Om man vet att man kommer att skaffa barn och att man inte vill ha kvar katten när man får barn, varför då skaffa sig en katt?
Denna gången var det en annon på eniro köp och sälj. Fy för folk ibland.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Tyvärr är det många som handlar först och tänker sedan. Det jag inte förstår är många köper t.ex. en kattunge som är SÅ SÖT utan att tänka på att de blir stora, kostar pengar, behöver vård och omsorg. Vad händer då? Jo katten måste omplaceras. Ett råd, tänk framåt en katt är en kompis i många år.
Trevlig helg// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Jo det är ju så, att folk inte tänker framåt.
Trevlig helg till dig med=)
S*Luddhuvet´z

Ja dessa mäninskor finns hela tiden!
suck 
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag tycker inte att man genast ska slänga sig på höga hästar
Livet kan snabbt ta nya svängar och förändringar. Jag tror inte att någon gör detta av ren ondska.
När vi inte vet historien bakom ska vi inte sitta och gnata som värsta SKS galningarna
Det är väl bra att de försöker omplacera? Det tycker jag är seriöst!

Men nog borde man veta om man ska skaffa barn eller ej någongång? Skillnad är ju om barnet skulle bli allergiskt osv, men annars om som man hört ibland de är rädda katten ska riva el lägga sig på barnet osv osv??
Som EddaM skriver:
Om man vet att man skall börja plugga och inte kommer att ha tid med katten, varför då skaffa en från början? eller: skaffa barn och då inte klarar tänka ha barn o djur ihop, då borde man nog tänka på detta innan.
Sen finns bra skäl också, tyvärr skyller de flesta på allergi idag, så pinsamt om man skulle bli allergisk, ingen tror ju på en
Men var o en får ju göra som den vill, man hoppas ju de tänker på vad katten hamnar bara, så lätt de hamnar fel.
Jag tycker också att väldigt många tar lätt på detta med djurägande vare sig det gäller katt eller annat djur, en del tröttnar och köper ett annat kort tid efter det andra djuret lämnats bort eller avlivats. Att skaffa djur innebär ett stort ansvar som kommer att finnas där så länge djuret lever. Men ibland finns det ju som sagt situationer som gör att man inte kan ha kvar sitt/sina djur och då är det jättebra om man omplacerar istället för att avliva.
/Lotta

Javisst är det bra att man omplacerar istället för att avliva men jag tycker de skall planera lite bättre. Denna katten får förhoppningsvis ett bättre liv hos någon annan. Fär man länka till annonser här?
S*Luddhuvet´z