Önskar köpa blå exotichane
Hej alla kattfamiljer!
Jag har länge följt perserforumet som gäst eftersom det finns så mycket kunskap att ta del av här, nu har jag registrerat mig för att jag hoppas att ni kan hjälpa mig!
Jag söker en blå exotichane för sällskap, ej att användas i avel eller utställning. Jag upplever färgen som svår att hitta, vad säger ni uppfödare som har koll på linjer osv?
Nästan så jag övervägt brittisk korthår eftersom blått verkar vara lättare där, men jag är ju så kär i våra söta plattnosar. Har haft perser och exot de senaste åren och vill fortsätta, bäst utan protest!
Föds det sällan blå exobebisar eller är det få uppfödare som satsar på färgen?
Glad på svar!
Hälsningar Åsa
Jag har fått blåa i nästan varje kull nu de sista åren, antingen blåsmoke, blåsilvertabby, blåtabby eller bara blåa.
Dom finns men kanske inte i lika stor utsträckning som fullfärger. När man ser på utställningarna så är dom få…väldigt få..tycker jag
Svårast och hitta tycker jag är en riktigt fin blåsilvertabby…dom växer inte på träd.
Blåsköldpaddsilvertabby är inte fy skam det..önskar mig lite fler sådana 

Jag önskar dig lycka till i ditt letande för den rätte dyker säkert upp snart.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Blå exotichane, det låter fint och exklusivt och värt att vänta på. Det är inte så vanligt. Först ska det ju vara någon som kan få exotic och sedan någon som kan få just blå. Mitt råd är att presentera dig hos uppfödare som kan få just det och anmäla ditt intresse för kommande kullar (och därefter även meddela dessa om du redan hittat din katt).
Om du redan har perser och exotic vore det synd att ta någon annan ras, då våra katter trivs bäst med likasinnade.
Jag kan få blå exotic (även blåsmoke, blåsilver tabby m fl) efter min blå perser hona Yamacatos Gloria Glamour och nye hanen CH Prästkragens Arash, rödsilver tabby. Jag väntar bara på att hon ska löpa.
Maila om du är intresserad. yamacatos@telia.com
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Hej alla!
Tack för tipsen, jag söker en solid så det kanske går vägen det här ändå!?
Uppfödare av färgen får gärna ge sig till känna, som "vanlig" kattägare är det svårt att bilda sig en uppfattning om hur/var man hittar nåt, men jag kan tänka mig att man som uppfödare har mer koll på varandra?
Hur gör man förresten för att hålla sin tråd synlig här på forumet? Man vill ju inte va tjatig och starta nya hela tiden…
Trevlig helg på er!
Men du kan ju alltid titta på Swepex hemsida där finns många uppfödare.
#4 Tråden kommer nog att ligga kvar under rubriken Till salu så att du lätt kan leta fram och återuppliva den.
eller så går du o skriver i den med jämna mellanrum
då åker den ju längst upp igen

Blir så glad när jag ser nya svar ramla in, tack alla!
Swepex var ju en bra idé, har kollat lite där men kattungefliken verkar inte så uppdaterad? Hoppas era katter får vårkänslor snart..
#8 jag tänkte mer på vilka uppfödare som finns. Sidan uppdateras nog inte så mkt alls just nu tyvärr. 
#8 Det beror nog på att så få anmäler sina ungar dit, och ännu färre säger till när deras ungar ska tas bort från sidan. Mina kattungar kom snabbt in när jag bad om det. (Den sista blev tingad först igår, och jag brukar inte ta bort några annonser förrän de verkligen flyttat.)
#10 Kattungarna ska bara stå kvar i max 3 månader sedan ska de tas bort om inte uppfödaren själv ber om förlängt. Så var det i allafall när jag var webbis på Swepex.

Godkväll allihopa!
Vill bara puffa min tråd lite
Ni talar väl om ifall det dyker upp en blå pojke i barnkammaren?
Tack på förhand!
/Åsa