Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 328 ggr
simzonites
0

Djurskyddets kattkampanj

Här är en länk till Djurhjälpens kattkampanj. Jag har lagt bannern på min förstasida på hemsidan. Kanske fler som vill hjälpa till att uppmärksamma kampanjen?

http://www.kattkampanj.djurskyddet.se/

/Lotta

simzonites
0

puttar upp

/Lotta

simzonites
0

Ni skriver väl på? Urdrag från djurskyddets kattkampanj:

Katten är vårt mest älskade sällskapsdjur. Ändå är det inte ovanligt att katter överges av ägare som ångrar sig eller ledsnar på dem. Oälskade katter som ofta går en plågsam död till mötes p g a svält, skada eller kyla.

Det här är fullkomligt oacceptabelt. Och något som går att påverka genom lagstiftning. Därför vill vi ha en lag om obligatorisk märkning och registrering av katter. Något vi tillsammans kan åstadkomma genom att samla in så många namn som möjligt och lämna över dem till jordbruksminister Eskil Erlandsson.

Skriv på!
Ditt namn gör skillnad. Skriv på namninsamlingen för lag om märkning och registrering av katter.

/Lotta

miapia
0

klart… jag har skrivit på  nu

Marita-L
0

Nu har jag skrivit på

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

IdaJ
0

Jag har också skrivit på!

malin_rosen
0

Vi har också skrivit på!!!

simzonites
0

Jättebra! Kampanjen behöver all uppmärksamhet den kan få så kattens status i vårt samhälle höjs. Har förstått när man pratar med folk att "Hitta hem" får massor av människor att tänka till.

Lotta

/Lotta

simzonites
0

Puttar upp tråden igen Glad

/Lotta

Maggie
0

Jag hade visst missat denna tråden förra gången..  men nu har jag med skrivit på! Glad

diii
0

Jag hade lagt upp en sån tidigare,men inte många som såg den..

diii
2007-03-16
16:54

Lag för markering av katter!

"Katt skaffar man av kärlek. Och den som älskar sin katt märker den förstås, men kostar också på den vaccinering, försäkring och kastrering. Lagstiftning om obligatorisk märkning och registrering av alla katter är en långsiktig lösning på problemet. En bortsprungen eller övergiven katt som är märkt kan spåras till sin ägare.
Det finns redan en lag om märkning och registrering av hundar. Nu är det kattens tur"

SANT!

www.djurskyddet.se src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

Kommentera inlägget

Kommentera inlägget

simzonites
0

Puttar upp!

/Lotta