Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 640 ggr
Marita-L
0

Var hos läkaren !!

Var hos läkaren idag..för jag har feber på kvällarna å värk i hela kroppen så jag kan inte sova riktigt… Gråter

Han tittade på mig å sa Om du går ner lite i vikt så kommer alla dina problem vara lösta…VA tänkte jag ????!!? Säger han som själv såg ut som en köttbulle i mega storlek..  Waiting

Om det låg något i det så hade det varit okej men..hallå???!!?

Så om jag nu bantar ner mig så försvinner febern??  Liar

Nä jag var bara tvungen att gå å köpa mig en glass efter det här beskedet..pust en stor också..                  studsmatta

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0

Ja…verkar vara imbecilla läkares standardsvar på det mesta!*suck*

Jag hade innan min bautaförkylningbröt ut…som jag nu håller på att tillfriskna från, feber till o från på kvällarna i säkert 2v. samt värk i leder och muskler. Då den bröt ut hade jag hög feber i nästan 3 dygn. Och nu är jag feberfri…men skitklen i kroppen :(

Så skulle inte förvåna mig om det är något sådant liknande du fått. Här i norr är det något som går….jättemånga ligger och har legat i detta.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
0

Har haft värk i kroppen i snart 5 år nu men sedan Jul så har jag haft feber som kommer på kvällen å är som bortblåst på dagen..nu har vi tagit massor av prover å jag fick lite svar idag på posten från förra besöket hos en annan läkare som inte finns kvar nu..typiskt..
Min sänka låg på 40 så någon inflamation har jag nog..

Nu ska jag dit imorgon för mer provtagning men det såg minsann inte denna köttbulls läkaren idag utan det låg en kallelse med i brevet.

Crystal Pearl´s

Bullan
0

Aha…oj då! låter inte kul. Låter som något reumatiskt nästan! Hoppas de hittar vad det beror på!…så kanske det går att göra något åt det till det bättre iallafall.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
0

Ja jag får väl banta lite..

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

köp dig en chokladkaka efter besöket imorgonCool

en del människor är på helt fel plats..läkaren menar jag då

har du anmält till Varberg så vi kan fika vår kletiga bakelse??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

Ja Annki nu är det anmällt å betalt för Elvira & Generalen.
Synd är det bara att Ann-Sofie inte kunde följa med för hon har konfirmationsläger just den helgen..hon är så ledsen.

Men Annki jag tar gärna en kletig bakelse Glad

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

#6..Gott
synd för Ann-Sofie men det kommer ju fler utställningar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

AnnicaK
0

Hoho, var det nån som sa kletig bakelse??? Jag har inget att ställa nu men en bakelse bangar man inte på Räcka ut tungan

Annkis54
0

#8..ja du AnnicaK..kommer du så ska jag bjuda dig på en bakelse oxå
jobbar du kanske på utställningen??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Köp en stor gräddtårta och njut av livetSkrattande

AnnicaK
0

#9, nej, jag håller mej helt utanför det, kommer eventuellt bara ner för att kolla på alla snygga perser. Har ledigt den helgen

Lite avundsjuk på dej Annki, du bor ju alldeles för nära Ritz goa tårtor

Annkis54
0

fast jag bor ju precis nedanför NÄL så jag har nog ca 6 km till Ritz
men min dotter bor granne med Ritz
då köper jag med mig nåt därifrån dåCool

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Notaquita
0

Det var det dummaste jag har hört Förvånad

Att febern skulle försvinna om du går ner i vikt. Ja, vad ska man säga?

Ellinor Johansson
0

Jag har hört fler som fått den typen av svar, eller om man röker, "Sluta rök så blir du frisk#

Hoppas du hittar en läkare som du får förtroende för och blir frisk snartGlad

KungBores
0

Marita vet du om de har tagit prover på de hormoner som sköldkörtlen producerar? En underproduktion av dessa hormoner ger snabb viktuppgång, värk i kroppen osv. Dessutom ska prover som man tar om man har underproduktion ge utslag på inflammation i kroppen. Sjukdomen är kronisk och för att bli bra behöver man äta hormonerna resten av sitt liv. På latin heter det hypotyreos.

Marita-L
0

Ja jag har slutat mig att förvånas den ena har varit värre än den andre..haha.
Ibland kan ju faktiskt värken minska med viktnergång men det var ju inte riktigt det jag sökte för och hur han sa det och att bara själv sitta där som en uppjäst degboll..hm.. jag hade så stor lust å säga någon hemskt tillbaks men hejdade mig.. =)

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

#15 Ja dom har tagit en massa och det inklusive
Har bara fått svar på lite..
skulle varit där nu på morgonen och jag hade satt upp en stor lapp på kylskåpet där det stod med stora bokstäver:
ÄT INGET….PROVTAGNING !!!

Vad gjorde jag jo ÅT..!!!!
usch nu får jag vänta till Måndag !! =(

Crystal Pearl´s

IdaJ
0

Skrattande Du får sätta lås på kylskåpet så du inte glömmer av dig igen!

KungBores
0

#17 Jag gjorde samma fel själv fast igår. Skulle nämligen testa om min medicin mot sköldkörtelfelet är rätt ställd nu. Men igår var jag så megatrött så jag tänker mig inte för utan tar min tablett. Kontentan är att jag inte kunde ta proverna nu på morgonen utan får vänta tills på måndag. :( Ska sätta en stor lapp på badrumsspegeln att jag inte ska ta några tabletter på söndag kväll.

Marita-L
0

Ja Ida då får jag nog låsa upp tusen gånger för resten av familjen skall äta..hahahaha

Crystal Pearl´s

Notaquita
0

#17 Fick nyligen veta att det inte är något fel på min sköldkörtel. Attans då har jag ju lixom inget att skylla på Flört

Marita-L
0

#21 hahahaha

Crystal Pearl´s

KungBores
0

#21 Med tanke på hur dålig man kan vara så ska du på sätt och vis vara glad :)