Perser iFokus

Perser

Etikett06-till-salu
Läst 3866 ggr
[MonEnil]
0

Svartsilvertabby perserkille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en nytagen bild på Alderamires Holger, som är till salu till sällskap.

http://web.comhem.se/alderamires.persians

Marita-L
0

vilken liten sötnos Kyss

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

heliotropes
0

En liten charmknutteKyss

Eva // medarbetare på Perser

Xioa
0

Så söt och så lik min kärlek <3

// Xioa & Bella

[MonEnil]
0

Tack snälla ni! Ja, han är en riktig myspys.

Monica

Firinella
0

Söt kille. /Laila

Xioa
0

Nyfiken fråga.. vad blir det för färgkombinationer om man parar två svartsilvertabbys? :)

// Xioa & Bella

Annkis54
0

= svarta..med eller utan silver o med eller utan tabby..:):)
svart ger bara svart…eller blått om de är "dilutionsbärare"

han ser jättemysig ut….hoppas att du hittar ett bra hem

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Xioa
0

#7 Åhh.. okej, tack :)

// Xioa & Bella

Mystique
0

Åh vilken vacker svartsilvertabby!!!! Älskar silver.

Mystique

[Iwanhoe]
0

MonEnil, får jag fråga dig en sak angående hans färg? Hur ser han ut på ryggen och sidorna? Har han tabbyteckning? Speciellt undrar jag hur han såg ut när han var bebis. Det är som så att jag har en liten 4 veckors-bebbe hemma som jag tror är silvertabby och vit. Du kan se hur hon ser ut i ansiktet på bifogad bild. På benen är hon också randig/vit, men problemet är att hon inte har några direkta tecken på rygg och sidor. Jag vet inte riktigt hur man ska registrera henne.

[MonEnil]
0

När Holger föddes var ränderna i pannan väldigt tydliga och jag tog då för givet att han var silvertabby. Sedan började jag tvivla på det, eftersom han inte hade mycket mönster mer än i pannan och på frambenen. Först efter 8 veckor när nosspegeln började spricka upp i rosa i mitten fick jag bekräftat att han verkligen var tabby (agouti).

Jag har ingen bra bild från 4 veckors ålder, men här ser man ryggen vid 2 månader.

Så här ser mönstret ut nu. Han har ingen mörk bred rand på ryggen som tabby utan silver har. Jag tror nog att din söta tjej är silvertabby och vit, men jag har inte så stor praktisk erfarenhet av dessa färger själv. Det här var min första silverkull.

[Iwanhoe]
0

Tack för bild! Ja, det liknar min lilla tjej ganska mycket. Tror du att hon skulle kunna vara silvertabby om du bedömer utifrån bilden jag bifogade?

[MonEnil]
0

Jag hann inte redigera klart, se svar ovan.

Monica

[Iwanhoe]
0

Tack Monica!

Ja, jag lutar nog mest åt silvertabby just nu i alla fall. Erna tycker det också, och hon har ju sett många silverkatter. Förresten är Holger en riktig sötis, även om han har litet längre nos än vad som är gångbart nu för tiden. Han blir inte svårsåld!

yadhayezibas
0

#10 din bebis är ju urgullig!!! Den vill jag se mer av!!! Glad

TS katt är oxå söt såklart på sitt vis. Glad

[MonEnil]
0

Tack för alla snälla kommentarer om Holger, som nu funnit sin egen familj. Glad

Monica

[Iwanhoe]
0

#15  Tack!!

Jag försökte fotografera kullen idag men det var stört omöjligt att få några bra bilder. Den enda som blev någotsånär var lilla Solitaire (silvertabbyflickan). Jag lägger in ett par bilder här.

[Iwanhoe]
0

Solitaire igen…inte så bra bild, men man ser att hon är ganska rund och fin i alla fall.

[Iwanhoe]
0

Vad konstiga bilderna blev när jag laddade upp dem här! Garanterar att hon inte är grön och gul i färgen i verkligheten!!!

yadhayezibas
0

#17, 18,19 gör gärna en egen tråd till dina underbara små pluttar Glad

[MonEnil]
0

Ja, ge den lilla skönheten en egen tråd. Den här är det nog ingen som läser längre.