Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 790 ggr
KungBores
0

Utställningen i Umeå

Får säga att detta var en mycket märklig utställning. Det första jag fick höra när mina vänner hämtade mig var att det varit inbrott i lokalen. När jag kommer dit så hör jag på omvägar att en katt har blivit klippt och eftersom jag känner ägaren av katten så gick jag genast fram och beklagade. Och jag ska säga att det inte var en skön syn. Klippet är enormt i Pepsis härliga flygiga krage. Att sedan det blivit hack i tungan också gjorde mig ännu mera upprörd. Sedan fortsatte helgen i märkliga händelser med diverse handväskor som försvann och det var inte frivilligt om man säger så.

Men det var ju trots allt utställning och jag kan knappast sticka under stol med att jag är supernöjd med helgen :) På lördagen bedömdes Firedance av Raymond. Självklart så skulle han vidare till nominering som Raymond gjorde först efter att han dömt kategori 2. I nomineringen gick Firedance mot två jättesnygga hanar. En svartvit perser och en blåtabby exotic. Raymond valde länge och väl men till slut blev det Firedance han fick då stanna kvar till Raymonds ringfinal där även kategori 2 deltog. Totalt var det 9 st katter i denna final. Firedance blev Raymonds bästa vuxna katt totalt och i ring 2:a eller 3:a då Raymond inte placerade dessa två katter. Etta i ringen blev den enormt läckra Amors Troll Zizi. Supergrattis till Liza!! Firedance blev som Anna redan skrivit BIS med samtliga röster.

Söndagen var det sedan Hannahs tur att dömma. När hon fick upp Firedance på sitt bord började hon prata om hur rasen har arbetats fram och att vi idag har väldigt fina exotic i Sverige med i de flesta fall med superkroppar. Det är alltid extra skoj när domare står och säger sådana positiva saker när man har sin katt på bordet. Sin nominering gjorde hon som en ringfinal men bara med kategori 1 av totalt 10 katter blev Firedance nr 3 slagen åter igen av Zizi. Och så var det en underbar liten sköldpadda från Terwes i Norge. Som Hannah sa så ska det vara så eftersom aveln ska gå frammåt. Men han blev även i Hannahs ring bästa vuxen och nominerad till panel. I panelen slutade det även idag med BIS med samtliga domarröster vilket jag faktiskt inte trodde eftersom han gick mot Amors Trolls läckra blåtabby exotic.

Nästa utställning för våran del blir mycket närmare :)

Så var det lilla barnbarnet också. En enormt läcker liten tjej som om hon varit exotic och tabby mer än gärna skulle fått följa med till Göteborg.

Ingela

ophelia
0

Jättestort Grattis Ingela till BIS båda dagarna…

Tråkigt när det ska hända så många negativa saker på en utställning.Förstår inte hur människor är funtade när dom ger sig på djuren.//Sylvia

Notaquita
0

Supergrattis till en enorm framgångsrik helg Ingela. Tänk att senioren sopar banan med ynglingarna fortfarande *LOL*.

- Way to go Kurre Skrattande 

På tal om det vi snackade om. Gissa vem som löper Flört ?

KungBores
0

#2 Du vet Anna, gammal man gör så gott han kan :))

Hon bestämde sig till slut då :) Hon hörde väl att du klagade på henne. Vi hörs i veckan!

Ingela

Notaquita
0

#3 Det var det jag också tänkte. Hon hörde vad jag sade och blev sur när jag klagade på hennes "kvinnlighet" och tänkte nu jäklar ska jag visa den där människan *LOL*

PS. På min sida här kan man också beskåda ett barnbarn till Kurre  S*Notaquita Danny Says (PER es 2262) Glad DS

Marita-L
0

Grattis Ingela vad roligt. Tråkigt att inte allt kunde varit lika bra på utställning…usch vilka människor det finns..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

supergrattis

jag hoppas att ni kommer till Varberg så man kan få beskåda underverket Live

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

KungBores
0

Tack för alla grattis. Nu återstår endast tre stycken klubbar i vår som han ska ställas på sedan får vi se hur det blir till hösten. Så något gästspel på IDP blir det inte även om det saknas ett cert för honom att bli CH i IDP.

Cajza
0

Grattis Ingela och Kurre till ännu en framgångrik helg.

Fortsatt trevlig vecka // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens