Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 2727 ggr
CopyKatten
0

Lilasilver perser 5år

Det här blir en rätt märklig fråga, men är det någon här inne som har fött upp en lilasilver perserdam som enligt uppgift är 5år ungefär?

[Taz-Mania]
0

Lilasilver, det låter jätte fint!!!

Lila överhuvudtaget, bara sett en enda på bild och vet ingen uppfödare som får det.

Men detta var ju helt off topic!

Hoppas det löser sig med kissen.

CopyKatten
0

Jag har intensivt googlat men inte lyckats hitta någon i landet som kan ha fått fram en katt med den färgen de år som kan vara möjligt eller öht..

MonicaLagerquist
0

Det är nog en extremt ovanlig färg.Om man gör en sökning i Pawpeds så finns det inte en enda PER cs.Det finns tre EXO cs

Habanero von Antennaria

M

EXO cs 22 62

Poker-Face von Begrow

M

EXO cs

Sweetharmony's Phantom

M

EXO cs 22

Stolt ägare till tre La permer

CopyKatten
0

Nackdelen är väl att alla katter inte hamnar i Pawpeds vad jag har förstått..?

MonicaLagerquist
0

Ingen katt "hamnar" i Pawpeds ägaren/uppfödaren måste se till att den kommer in.

Men många finns där och jag önskar att alla la in sina katter där.

Senaste ändring 2011-01-17 21:50 CET, 102933 katter i databasen

Stolt ägare till tre La permer

CopyKatten
0

Jo, det var lite det jag menade att det inte är ett kopplat register mot de förbund som finns.

Annkis54
0

jag var choklad o lila-uppfödare under några år..men vet heller ingen som skulle kunna ha haft lilasilver.
troligast är väl att nån har köpt sig en lila eller choklad o parat med nån silver så att det har kunnat bli denna färg..utan att ha stambokfört dem
för du har väl inget stamnamn på henne??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

CopyKatten
0

Katten i fråga ska ha stamtavla från SVERAK, dock hade jag fel på åldern - hon är 6år..

Den här historien blir mer och mer invecklad och förvirrande måste jag säga.

yadhayezibas
0

Jag förstår inte riktigt. Katten har en stamtavla och borde ju då gå att identifiera? Den borde väl oxå vara chipmärkt lr märkt i örat? Eller vad är problemet?

CopyKatten
0

Det är en del i ett större pussel om jag säger så.. Dessvärre inte det roligaste pussel jag lagt på sistonde. Just den här katten lär ska vara reggad, men det är inte alla..

[MonEnil]
0

"Lilasilver", är den smoke, tabby, tigré eller spotted? Är katten verkligen silver av något slag? Jag kommer att tänka på en lila hona från ett dödsbo som några försökte sälja okastrerad här på PiF i somras och som var i den åldern, men tråden togs bort.

Annars fanns det en lilasilvertigré hane från Gävle, född dec 2001, som ställdes ut en del inom före detta IDP, så det kanske skulle kunna vara en avkomma eller någon från samma uppfödare.

deroba
0

Katten är inte lila silver utan lilatabby och jag vet vilken som är uppfödaren. Vill du veta mera så kontakta mig via PM Glad

saskadetnogva
0

Att kalla en katt "bara " för silver, alltså rödsilver, svartsilver, lilasilver, är ett fenomen som jag upptäckt att många medlemmar inom fd. IDP använder, och jag förstår inte varifrån dom fått den benämningen?

En katt är inte rödsilver utan antingen är den rödsmoke eller rödsilvertabby(tigre, spotted),

Sedan finns också chinchilla och shaded men det blandar iag inte in här i den diskusion som pågår.

Jag tycker det är konstigt att det ska vara en invecklad historia om katten är registrerad? Hur då, undrar jag? det är bara att läsa sig till vad som dljer sig bakom, om det finnns det som inte är regisrerat så faller det ändå utanför "ramarna", alltså har ingen betydelse för den individen.

CopyKatten
0

Ett jättestort tack till de som hjälpt till att bringa lite klarhet i det hela. <3 Lilla kissen var tydligen lilatabby (när jag såg den var det omöjligt för mig att säga mer om färgen än lila) pga den kondition den var i.

Historien om hur det kan bli som det blivit är både förvirrande och i mina ögon väldigt ledsam.