Kattgräl efter parning
Hur brukar era andra katter reagera när ni tar hem en hona efter en parning hos någon annans hane?
Jag har två kastrerade bondkatter hemma och Elvis luktade litegrann på henne när hon kom men var sen precis som vanligt.
Misse blev fräste och försökte klösa henne och blev JÄTTEARG. Gav sig på hundarna också… Är det normalt att de blir så arga? (Han brukar alltid vara överdrivet hårdhänt både mot oss och de andra katterna när han busar och är sur)
Just nu är Misse i ett eget rum tills Vivvi luktar mer normalt och sen hoppas jag att allt blir som vanligt igen… :(
De reagerar häftigt på hankatts lukten. Jag brukar spraya honan med spraybalsam när hon kommer hem, det brukar hjälpa 
/Lotta
När min hona kom hem igen så luktade min andra katt på henne lite som om han undrade vart hon varit. Sen höll han koll på henne i några timmar så att hon inte skulle försvinna igen, men sen var det som vanligt.
Tillägg: Ingen av mina katter är perser men jag antar att det gäller katter överhuvud taget
.
Ska testa med spraybalsam då… Och testa att sätta ihop dem imorgon ogen.

Spraybalsam??? Blir dom negativa för att dom blir statiska?? *s*
vissa duschar sina katter när de har kommit hem, just för att ändra tillbaka lukten tror jag
mina har inte reagerat speciellt när nån har kommit tillbaka så
#4..flyttbestyr eller Lars…long time noooo see

Flyttbestyr….ja det kan man säga. Så stökigt nu så man vill flytta direkt. 13 april närmar sig. 
Skulle helst vilja slippa duscha henne. Men går det inte över kanske jag måste… Bara vänta och se
Det bästa är nog att tvätta av henne för det är så mycket andra lukter som kan spöka för de andra..jag menar nu luktar ju hon precis som en annan katt och dom vill man ju inte ha i sitt revir…en okänding..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Han blir fortfarande helt tokig så fort han ser henne :( Nu har jag inte badat henne än eftersom hon blir ganska stressad av det…
Han skulle antagligen skada henne om han kom åt… Jättejobbigt att behöva ha någon av dem instängd hela tiden.