FODERPROBLEM?
Hej
jag har en perser/mainecoon på snart 9 mån och får snart hem en maine coon unge. Hur gör jag med fodret? De ska ju helst inte ha samma torrfoder, varken nu eller i framtiden. hur löser man det?
Varför ska de inte ha samma torrfoder???
Går väl hur bra som helst. Eller vad menar du?

När jag har ungar här så får även de äldre katterna deras torrfoder dvs för kattungar så det är klart att du kan ge alla katterna samma foder. /Laila
Vad jag menar är att just nu så kommer de ju äta royal canin babycat resp. kitten, men då är det alltså okej att ge båda babycat så länge?. Men vad ger jag dem sen ? foder för maine eller perser?:-). Har hört att Mainen är glupsk och har ett foder med större bitar, är det okej för persern?
Skulle jag vara du så skulle jag gå över till Kitten under en ca.2veckors period med spädning från mer och mer kitten (med tanke på att den mindre kan vara känsligare för en övergång).. Royal Kitten Persian är ett fullt fungerande foder till en tre månaders kattunge. Mina kattungar ratar de små baby"kulorna" redan efter några veckor och tar hellre kitten. De äter kitten foderet vid tre månader.