Perser iFokus

Perser

Etikett10-foder
Läst 1184 ggr
Amorstroll
0

Frågor om DOLDA FEL....

Hejsan!

Ikväll fick jag en del frågor om "dolda fel" som kanske någon av er kan hjälp mig att svara på.

NÄR, vilket ÅR ändrades det till 3 år istället för 2 år? Var det samtliga försäkringsbolag?

Ifall en kattunge som man säljer till sällskap utvecklar foderallergi efter något års utredning…. är det något som går på dolda fel försäkringen???

Tacksam för er hjälp!

Kram

Gun-Lis

S*Amors Troll

Annkis54
0

ingen aning
men min uppfattning är i alla fall att det inte är mycket som går på doldafelförs
så den kan man nog både ha o mista:):)
fast tar man bort den så kan man ge sig sjutton på att nåt händer som skulle gått på den
du får nog fler o bättre svar än mitt:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

sidentassen55
0

Anledningen till att doldafel försäkringenws längd ökades till 3 år var ju på grund av att konsumentköplagen ändrades till att gälla i 3 år. Alltså våra skyldigheter att som uppfödare ersätta våra köpare om något dolt fel skulle uppkomma.

Vad gäller VAD som täcks av försäkringen skulle jag rekommendera dig kontakta ditt ombud eller förs. bolag direkt, det är så olika från de olika bolagen, och där borde du kunna få ett korrekt svar.

Vad göller denna försäkring så anser jag att med tanke på hur billig den egentligen är så är det ändå ett skydd som vi har, OM det skulle behövas. Men man måste ju utgå från att kattköparen i första hand har en fulltäckande individuell försäkring också.

Hälsar Lotta P

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

CopyKatten
0

Det brukar vara ett krav (i vart fall på hundsidan) att man har en individuell försäkring för djuret för att doldafel ska gälla… Både rörande liv och veterinärvård.

Dock brukar det generellt vara bättre villkor och enklare som köpare att använda djurets egen försäkring om det är möjligt.

Annkis54
0

doldafelförsäkringen kräver inte individuell försäkring:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se