Byta stamnamn?
Hej,
Är inne och jagar på Sverak's webbsida efter info om man kan byta stamnamn men hittar ingen info.
Någon här som kanske vet vad som gäller, går det att byta stamnamn eller är det rent av kört?
X
// Xioa & Bella

Det går men inte är det enkelt.Det enklaste och snabbaste sättet är att skaffa sig en medansvarig på det namnet man har.Sen skirver man över namnet på den och söker ett nytt stamnamn.Det kommer ju at kosta en del.
Törs man fråga varför du vill byta?
Stolt ägare till tre La permer
Jag kontaktade Sverak igår och dom sa att det inte är tillåtet att byta :(
Tja, det stamnamn jag har reggade jag för åratal sen och jag vill ha ett annat, det känns inte riktigt som "jag" om du förstår vad jag menar :)
// Xioa & Bella
Men visst måste man väl få byta???? Låter konstigt.
Ja, jag tycker det är väldigt knepigt att man inte får byta faktiskt. Har mailat igen och frågat varför det är så, jag menar.. man kan ju byta namn på företag etc.. Jag förstår om det kostar en slant men att möjligheten inte ens finns är märkligt.
// Xioa & Bella
Fick följande svar från Sverak när jag frågade varför det inte gick:
"Om du tycker att det finns felaktigheter i FIFes nuvarande regler, så kan du alltid motionera till din klubb, fvb SVERAKs årsmöte fvb FIFes årsmöte om en ändring."
Enkelt, eller hur?! ;)
// Xioa & Bella

Det går ju som sagt att göra så som jag sa om man nu absolut inte vill ha sitt namn kvar.Det som tar över namnet behöver ju inte vara kattintresserad.Men det kommer ju att kosta en massa pengar.
Man ska vara noga med sitt val när man väljer sitt stamnamn.
Stolt ägare till tre La permer
Men snälla nån….
man slutar aldrig förvånas. Men kan du inte överlåta det du har då och ansöka om ett nytt? Lär ju kosta lite men det är väl det de vill. Suga ur så mkt cash som möjligt. 
# 7 & # 8 Jo, så går det väl att göra :)
Får väl köra med det jag har då annars om det skulle bli någon kull :)
Tycker bara det verkar byråkratiskt och knöligt - vore väl bättre dom safta till ett pris då så att folk tänker efter både en och två gånger om man nu vill byta.
Kan ju vara så man byter ras eller flyttar och vill ha ett namn som bättre kopplas till vad man håller på med eller vart man bor, en gård kanske eller så - eller som jag, som fastnar vid ett namn och gillar det och använder det till allt =P
Och självklart ska man vara noga med sitt val av stamnamn - jag har alltid haft svårt för namn och jag vet jag våndades i veckor när jag ansökte, man skulle ju dessutom lämna flera förslag och jag fick inte igenom det jag ville ha.
Men som sagt - åren har gått och idag tycker jag väl att namnet inte är "jag" - känner ingen koppling till det men nåväl :)
// Xioa & Bella
Jag trodde ett tag att Sverak var synonymt med byråkrati. Helt fel hade jag inte!
Gå över till nån klubb i WCF och regga ett nytt namn, mycket enklare och billigare, SNRF tar bara 500:-.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se