Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 513 ggr
Leonis
2007-03-25 10:58
0

Vårkänslor & Foderdisskution

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har mina katter Vårkänslor verkar det som, full rulle här Skrattande Vi är ju testpanel för ett nytt foder och jag undrar om det är krut i det, har aldrig vart med om sån fart på katterna som det är nu. Till och med gamla perserhonan har race lopp här hemma, bara hålla i hatten idag.

Sen ska man fixa utegården så dom kan springa av sig på backen och slippa vara enbart på altanen, Honan som snart ska ha ungar ligger som en Fotboll och bara glor på dom som har krut i baken idag, funderar nog vad dom andra håller på med Förvånad 

Känner era katter av att det är Vår nu?

Kittentotts
2007-03-25 11:36
0

Vi har med varit testpanel för nya fodret, men detta va inget som jag tänker fortsätta med, mina fick diarre av det nya fodret.

Mina har nu varit ute o sprungit i ett par timmar, solen steker in i vårt vardagsrum, ska snart åka inhandla blommor t blomsterlådan på utsidan, sen ska jag hämta hem pojken.

Leonis
2007-03-25 11:44
0

Mina håller sig bra i mage av detta foder så jag tycker det fungerar bra. Jag ser faktiskt lite skillnad på Pälsen  på dom nu mot då dom fick bara Royals foder. Ser väl efter testperioden är slut hur det har fungerat.

Annkis54
2007-03-25 20:28
0

#1 och #2
vad är det för nytt foder ni testar
det låter som om du skulle kunna få det jättebra för dina katter..Leonis. Gott när de kan få gå ut om de vill

här har inte solen synts till på hela dagen

så jag fick sitta i min hammock i full mundering
men ändå gott att sitta o gunga en stund

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Leonis
2007-03-25 20:32
0

Jag eller katterna är testpilot för detta http://perfectfit.creuna.dk/Produkter/JUNIOR.aspx?sc_lang=se  funkar bra på alla mina katter,blanka pälsar och energi som tusan har dom fått.

AnnicaK
2007-03-25 20:41
0

Det är det fodret som ICA säljer

Marita-L
2007-03-25 20:53
0

ICA ? Innehåller det verkligen allt ?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Notaquita
2007-03-25 21:01
0

Finns ju inte ens en innehållsdeklaration på hemsidan Ledsen

Det verkar ju rätt skumt tycker jag

Kittentotts
2007-03-25 21:14
0

Fodret är uträknat så man ska testa på en individ, en junior i detta fallet. Jag testade på en av mina för 14 dagar sen, höll på några dagar, Diarre, så tog jag nästa Diarre, jag tänkte testar på dem, mina har stenmagar egentligen, aldrig diarre, men de klarade inte detta fodret någon. Och skiten stinker vidrigt. Sen är det en kartong smal som ska räcka t en individ, så detta räcker ju inte t alla i hushållet

AnnicaK
2007-03-25 21:15
0

Jag vill iallafall i lugn och ro hemma kunna titta närmare på foderinnehållet och har man hemsida så tycker jag iallafall att det är en självklarhet att där deklarera detta.

Leonis
2007-03-25 21:28
0

Detta är 190grams påsar jag fått.

21%kyckling ris 3% Protein 41% olja/fett 14,5% aska/mineraler 9% fosfor 1,6% energi 100gr 1580kj NFE kolhydrater 26,5% vatten 9% vitamin A 15000 IE/kg Vitamin C 200mg/kg Vitamin D3 1500 IE/kg vitamin E 500mg/kg taurin 2000 mg/kg koppar som sulfat 10 mg/kg Zink som sulfat 50 mg/kg   där är lite vad som står på påsen.

ICA har då inte detta fodret här, och mina testkatter är bra i magarna ingen diare eller annat stinker inte heller apa om skiten mer än vanligt som skit luktar.

Kittentotts
2007-03-25 21:29
0

Scannade istället, svårt skriva av allt detta:

innehll.gif

Kittentotts
2007-03-25 21:58
0

Men man får en låda med: 12 st 190 gr påsar, meningen är ju du ska testa på en individ LeonisOskyldigHur kan du redan veta de är så fina i päls o allt om du testar på fler? detta räcker ju inte mer än 1 vecka max på mina 5st liksom om jag gett dem alla.

Leonis
2007-03-25 22:03
0

Men jag testar på en grupp här, på 4 ungar som får detta foder inte dom vuxna och resten av ungarna och dom jag fått räcker till dom 4 ungarna i 21 dagar,jag har testat detta nu i 14 dagar. Jag ser då skillnad på den grupp jag har på detta fodret och den ung grupp jag har på Royals foder.

Kittentotts
2007-03-25 22:07
0

Detta är ett test som går ut på testa en i en flock, frågade särskilt detta, och så du menar du är undantag? Mig spelar ingen roll, jag har ingen som helst andvändning av fodret, blev besviken då alla reagerade,och mina är starka magar på.

Leonis
2007-03-25 22:11
0

Men herregud, det är nog lika bra jag håller käft här då allt blir fel.

Ja sen om Dina katter har klen mage rår inte jag för, MINA tål fodret i alla fall och då har väl dom mer plåtmage då.

Märkligt också att denna tråd handlade om Våren och slutar i Foderdiskussion Ledsen

Kittentotts
2007-03-25 22:11
0

Här kommer utfodringschema som man fick vid testet gäller oss alla som gör testet

Hej,
Vi vill gärna berätta att vi under denna vecka kommer påbörja utskicket av PERFECT FIT torrfoder, som ingår i den undersökning du anmält dig till. Vi vill här också kort beskriva produkterna och be dig att återigen välja vilken produktvariant du tror passar just din katt bäst. Skulle du känna att du vill ändra till en annan variant än den du valde när du anmälde dig till undersökningen, går det bra.

Vi vill här också informera dig om att testet endast omfattar utfodring utav en katt. Har du flera katter, så ska du välja ut en katt som är med i testet, och se till att katterna utfodras åtskiljda.

Kittentotts
2007-03-25 22:12
0

Ändrade så den handlar både och! Tycker inte det gör något att disskutera både och.