Tråden som försvunnit?
Var har tråden tagit vägen som handlade om att vi varnar varandra för en oseriös människa???? Väldigt lustigt att den försvunnit tycker då jag…
Jag har ju ingen insyn "bakom kulisserna" längre
men jag vet ju från förr att det alltid fanns orsaker när trådar försvann.
Så..det är väl ok…den hade väl gjort sitt:)

typiskt när nåt är anmärkningsvärt;(
Vi har valt att ta bort den tråden eftersom den börjat bli personlig.
Vi har som regel på forumet att man inte får använda sajten för att varna för andra eftersom det missbrukats tidigare. Det är väldigt svårt för oss att avgöra vad som är sant eller inte…
Ni får gärna diskutera olika "fenomen" som vanvård eller att sälja katter billigt men hellre på en allmän nivå.
Men #3 - Här fanns det fakta, på Blocket. Trist att Ni inte tillåter oss varna för varnvård, mm vad hjälper det att skriva om det, när vi inte kan varna för personer som denna. Tycker censuren är för hård här!
Det är därför det bildats ett annat forum som heter Gossipcats 

Jag tycker också det är tråkigt att det ska tas bort.Sånt här är ju viktigt att uppmärksamma!
//Anja
Jag har full förståelse för att man ibland när det blivit för personligt, och när namn och katterinamn läggs ut att man då ska plocka bort tråden.
Visst ska vi reagera när perser läggs ut för hundra kronor på blocket, och när det finns misstanke om vanvård.
Men det finns alltid två sidor på en historia och den andra ska ju också kunna försvara sig.
Annars kan man ju hänga med Jamaren 2 på det forumet
som tillåter att man hänger ut folk. valfritt.
Jag har fått höra historian ifrån andra sidan oxå nu. Min enda kommentar blir : Man ska inte kasta sten i glashus!
#7,
alla är inte lika blonda som du
Varför menar du att man måste plocka bort tråden? Kan det inte räcka med litet lätt redigering, som att ta bort namn på personer? Se hur Bukefalos gör, t ex. Det är ett stort diskussionsforum om häst. Då och då kommer det upp trådar som handlar om oseriösa hästhandlare, där folk försöker varna varandra. Det är ingen moderator som går in och plockar bort dessa trådar. Däremot brukar direkta personnamn vara anonymiserade, även om de flesta ganska lätt kan räkna ut vilka det handlar om. Sedan ska vi inte ens tala om forum som Flashback, där allt kan läsas - och då menar jag verkligen allt. Därmed inte sagt att det är något ideal, bara att censuren på Perser i Fokus är påfallande hård. Men det är ju som du säger, fritt för var och en att välja, och jag tror att de flesta som vill diskutera litet mer kontroversiella ämnen än ofarliga gullgullbilder kommer att vända sig till andra mötesplatser på nätet än den här.
#10 Jag vet inte hur länge du har varit med i kattsvängen, men det förekommer faktiskt att en del kan bli oskyldigt anklagande för saker dom inte har gjort.
En del vassa tanter är bara ute för att föstöra för andra, kan handla om avunsjuka, att dom inte gillar personen mm.
Det kan vara ödestigade för den anklagande, och man kan föstöra andras liv genom sådant beteende, att hänga ut folk utan bevis.
Därför tycker jag att man kan plocka bort trådar som blir för hetsiga och anger namn på personer..
#11 Du verkar ju inte ha läst vad jag skrev? Mitt förslag är ju att administratören ska gå in och redigera bort namn och uppgifter som kan identifiera personer. Självklart ska man inte få peka ut folk hur som helst och anklaga dem för saker och ting. Det jag vänder mig mot är att hela tråden har tagits bort. Det är för mycket censur, enligt min mening.
Vad kattvärlden beträffar känner jag mycket väl till den, inklusive den sortens människor du beskriver.
#12 Mitt förslag är ju att administratören ska gå in och redigera bort namn och uppgifter som kan identifiera personer.
Det görs men tyvärr så har man ett liv ..jobb och familj …vid sidan om och kan inte vara här inne 24-7 så innan man hinner redigera något så har redan över 1000 människor hunnit läsa och skadan är då redan skedd.
Tyvärr så kan vi inte tillåta dessa trådar då oskyldiga människor kan och har blivit drabbade genom åren.
Jag hänvisar till vad Ida skriver här ovan i inlägg 3. och hoppas ni förstår.
Med Vänliga Hälsningar
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#11 väldigt bra inlägg där. Kan bara hålla med.