Perser iFokus

Perser

Etikett: 00-viktigt-nyheter
Läst 2347 ggr
sidentassen55
0

Upprörd - MEN TACK till Pethra

Usch, jag är så upprörd.Skrikandes
Fick ikväll veta att min "gamle" Ernie har lämnats in på ett katthem för de som hade tagit hand om honom klarade inte av pälsskötseln och deras bebis hade blivit "allergisk".(tror ni att jag köper det?)

Jag fick såå ont i magen och tänkte att nu är han jättevanvårdad, men så var inte fallet. Han är tovig och skitig men go och snäll.Glad

Imorgon ska jag åka och hämta hem honom, där ska han inte vara, då får han flytta hem igen istället, så det så !!!
Tack till Pethra som uppmärksammade mig på detta .Glad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

WildWest
0

Är det din uppfödning? Hur gammal är han? Kastrat? Du måste visa bild när du har gjort honom fin för jag antar att det blir päslvård och bad det första du görKyss. Vilken tur att du fick veta.

kram

yadhayezibas
0

#1 Ernie (Maradas Entertainer of Sidentassen) är pappa till min underbara Ester. Glad 

Det var det minsta jag kunde göra när jag av en slump hittade annonsen ifrån katthemmet. Jag satt o letade sadel till en av mina hästar när jag fick för mig att kolla in kattannonserna oxå…..

evawennman
0

Vilken tur han har Ernie som får komma hem igen! Kyss

Dockan
0

KyssHåller med så ska det va.LenaSkrattande

Hälsningar LENAGlad

Peace
0

Ledsamt, man vill ju tro att katterna som säljs eller omplaceras har det bra resten av livet. Man har ändå så mycket att tänka och grubbla över med det man har.

sidentassen55
0

Uppdatering Ernie

Vi är nu hemkomna från E-tuna med Ernie.

Han är inte alls vanvårdad utan tjock och go, ren….ser inte alls ut som på fotot utan rena fina ögon, men tovig. Å andra sidan är det masor av perserkatter som är toviga runt om i världen och inte bara hos sällskapsägare utan även uppfödare, så där vill jag inte direkt gnälla.

Det verkade faktiskt som om han kände igen mig för när jag ropade hans smeknamn började han direkt prata med mig och kom gladeligen upp i min famn.

Han är nu inkvarterad i vårt sovrum, en liten säkerhetsåtgärd de första dagarna innan han kan gå med de andra, jag vill raka ner honom och se så huden under pälsen ser fin ut.

Jag klippte nyss hans klor och det var som alltid, inga som helst problem med det….han är som gamla vanliga Ernie, go och snällGlad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

KyssGladCool

Mirra
0

Det här slutade ju lyckligt och så härligt att han kände igen dig Glad

Rosie

WildWest
0

Den kissen hade tur som fick komma tillbaka till digKyss. Bra gjort Lotta.

evawennman
0

ÅÅå vilken fin historia som slutade lyckligt. Ernie, jag gillar honom redan, kan du inte visa fotot där han såg hemsk ut och sen ett foto på hur han ser ut nu (innan du rakar honom) ??

Mvh Eva

sidentassen55
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eva, han ÄR rakad nu…..så tyvärr…men du kan få se hur han såg ut när han bodde hos migGlad

OM du går in på blocket på annonsen så ser du hur han såg ut när han kom till katthemmet.

man ser inte tovorna men dom var enorma. hela ryggen var en enda matta, han låg nästan blick stilla på trimbordet under tiden vi rakade honom, sedan skuttade han omkring när vi var klara, så edt syntes att han var nöjd med rakningenGlad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

evawennman
0

Han ser söt ut på bilden =) Och han är nog lycklig nu som får vara tillbaka hos matte Skrattande

cupcake
0

Men så söt!