Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 2307 ggr
SamanthaJones
2011-01-01 22:03
0

Stackars katter!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

yadhayezibas
2011-01-01 23:12
0

Men fy jag blir så arg när jag läser sånt här. Skrikandes

frukove
2011-01-02 11:03
0

Guld i mun

Hur tänker en sån människa?Det kan väl inte finnas de som skaffar djuren för att missköta dom?Å 30 perser det är ju inte billigt.Är det en helt ensam människa som inte har nån normal människa i sin närhet som hinner bromsa innan det gått åt hell?

Om man har djurförbud i ett län HUR kan man flytta och det inte finns reggat nånstans dit man flyttar.

Borde inte detta vara en stor fråga för Sverak och alla kattklubbar.Att värna om katten!

Att få nåt register där alla anmälda djurägare(Gäller ALLA djur)får en typ av "frigång" där veterinär,kattklubb,djurskydd el dyl gör hemma hos besök med jämna mellanrum!

Gud vad jag blir frustrerad!Gråter

Heléne

[MonEnil]
2011-01-02 12:22
0

Var det perser allihop? Jag trodde det var olika slags katter. Men det är säkert relativt lätt för en förslagen person att samla ihop 30 perser utan att lägga ut en enda krona, då många omplaceras lättvindigt, ibland utan att ens vara kastrerade, och då kan de ta kullar också.

En av fördelarna med att Jordbruksverket tog över djurskyddet skulle väl vara att det blev rikstäckande i stället för kommunvis, och då skulle inte personer med djurförbud så lätt kunna skaffa nya djur genom att byta kommun. Det verkar inte fungera ändå, och när polisen tar så lätt på det här att det inte blir några följder mer än för de stackars katterna blir man ju ledsen.

En lokal liknande artikel om ämnet:

http://ttela.se/start/mellerud/1.1072936-30-tal-katter-bortom-all-raddning