katt till Finland
Hej på er..
jag vet att det är några här som har sålt katter till finland
jag har ju sålt en nu, som har flyttat. Jag skickade med ett vanligt transer från WCF…men Finnish Kissaliitto, tydligen motsvarande SVERAK..vill inte godkänna det
har jag missat nåt??

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
ja, det kan man väl säja
vi får se vad de säger att det är för fel på det:)
Det beror troligen på okunnighet, eftersom det inte finns någon WCF-klubb i Finland. Du kan väl lägga ut frågan på WCF:s forum också, där det finns folk med andra raser. Annars hoppas man klubben kan bistå.
lite omständigt tycker jag:)
så här står de i mailet från idag
We phoned to Kissaliitto (in Sweden it is Sverak) and they said there that you as a Simos breeder, have to fill in transfer application and then send it to Sverak and they will send it to you after their paperwork and after that, you can send it to us and we will send it then to Kissaliitto.
jag är inte orolig för att det kommer att funka..men jag hade inte hört talas om detta förut:)
En transfer måste alltid med när man exporterar, så att den nya ägaren kan omregistrera till sitt eget förbund.
Detta påverkar inte inresan för katten utan bara registreringen.
Kontakta din egen klubb så ordnar de detta. Jag tillhör SNRF (WCF) och det är inga problem alls.
Jag har tidigare exporterat från Sverak till Finland flera gånger utan problem.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
tack Erna
jag var 100% säker på att jag hade skickat med en transfer..men att de inte godkände den
det vara bara det att jag hade skickat en transferansökan :):)
så kan de gå ibland…
gott nytt år på er alla