surogat mamma
ja i natt fick jag agera reserv mamma
en vän till mig fick förlösa sin colerpoint hon med kejsasnitt i går men mamman skiter helt o hållet i sin lilla utan bara springer undan o vill inte veta av den så i natt vid 24 fick jag köra iväg o hämta den o försöka få min hona ta bäbisen
o gissa vad bra det gick hon började slicka den med en gång och jag fick den lilla till att ta hennes tutte men nu har han gått upp 8 gram på 8 timmar ca
jag vet inte om man skulle försöka köra tillbaka bäbisen till sin mamma o försöka få henne till att ta hand om sin bäbis eller hur gör man?
Fick den i sig någon råmjölk? Tror det är bäst att den är kvar hos din hona för har riktiga mamma ratat den tar hon inte emot den igen då det luktar annan katt av ungen.
jag kan ju inte svära på den har fått i sig något
Troligtvis har honan ont efter kejsarsnittet. När ungen försöker dia så är hon öm och så får hon sammandragningar i livmodern som hon säkert tycker är obehagligt. Har den lilla blivit accepterad av din hona så är det lika bra den får vara kvar där. Däremot får din kompis ha koll på sin hona så hon inte får mjölkstockning!
/Lotta
/Lotta
japp jag skall säja till henne
om ungen inte har sugit nåt så blir det nog ingen mjölkstockning
men annars finns det tabletter
Galastop…att ge
stackar lilla mamman som inte "fick" nån unge…är hon ledsen??
ja hon kanske har moderskänslor å saknar sin bebis nu…
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus