Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 399 ggr
Kittentotts
0

Eliza knepig igen :(

Vi fick ju behandla henne för ca 14 dagar sen med antibiotika för en livmodersinflammtion som inte gått långt. La då märke t hon va kladdig i baken. Nu började hon slicka bak igen igår kväll. Tittade på henne och såg det va lite torkat vid sidan om. Hon är röd om musen med, nu börjar jag fundera, vad finns mer för infektioner de kan få därbak, sist sa veterinären att det va livmodersinflammation  eftersom det kom ut gägga. Men det fanns inget i livmodern, det sipprade ut ändå, men VAD ÄR DET? Är så ledsen av allt jag haft ett tag nu. De enda honor jag nu har kvar är ju Eliza & Olivia som kan gå i avel, snart känns det som jag inga honor har kvarLedsen

KungBores
0

Om jag var som dig så skulle jag åka till Smådjursakuten och Katarina Bewig som är suverän på katt. Vet att hon denna vecka inte är på plats. Men det finns andra bra kattveterinärer där också om det blir riktigt akut.

Vid en livmoderinflammation om det nu är det så behandlas katterna med både antibiotika och hormoner. Sedan så ska de paras på första löp. Detta är det senaste man kommit fram till.

Marita-L
0

Carina vad är det för färg det du såg? Vart var det någonstans? Är du säker på att det kommer ifrån slidan?

Ta tempen..ingen feber å äter bra.. inget fel..kanske bara en liten retning??

Hon blir svullen när hon börjar löpa å då slickar dom sig väldigt mycket och då kan få en rodnad så det behöver inte vara något mer än så kanske?
Har du en lockande hane så ser du det snart och para henne då med en gång.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

miapia
0

snyft vad skal jag säja nu

Kittentotts
0

Jag ska ringa Henrik imorgon igen! Jag känner inte jag kan springa runt överallt heller med henne. Pratade nu ikväll med yvonne, känner mig så lugn efter fått prata med henne som alltid. Men hon måste få en riktig behandling, mer rejäl kanske än den hon fick sist.

Annkis54
0

Hoppas det löser sig för henne

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

IdaJ
0

Be dem ta en odling så du får veta vad det är och får rätt antibiotika oxå…

Kittentotts
0

Ja jag ska be dem ta en riktigt ordentlig koll nu med odling o prover osv.