Rörigt vid hämtning,Kastreringen idag
Idag kastrerades vår Diva, och i vanliga fall brukar de vara bra nere på vår klinik nära oss med just detta. Men idag va sista gången jag tog mig dit ner tror jag. Diva mår bra, inget fel gjort, såret är pyttelitet, något vinglig fortfarande, men annars okej. Men vill berätta hur snurrig hämtningen blev.
Jag kom ner, stog en stund o väntade då många kom vid samma tid.
Sen frågade sköterskan som så väl vet vem jag är, frågan: Det va Olle du skulle hämta ja, Nähä svarade jag, hon heter Diva. Jaha såg hon generat med ett svagt leende. Så sa hon att hon skulle gå in o se, redan här blev jag lite fundersam.
Sen efter en stund så kom hon, ja det va ? namnet kommer jag inte ihåg hon sa nu. Nä sa jag, hon heter Diva, sen gick hon till sitt skrivbord, sen kommer nästa fråga: vad va det hon hette sa du? DIVA sa jag irriterat. Nu ska jag lova jag hade nog en dödande blick, va bra sur, man älskar ju sina små, började tänka, har de min katt kvar?lever hon, eller vad i jisse namn sysslar de med?
Hmmm säger kvinnan o mumlar något, så går hon tillbaka in på avdelningen, tittar gör ju alla som sitter i väntrummet, de ser jag är bra sur.
Så kommer hon då tillbaka igen, sätter sig bakom skrivbordet, sen säger hon ja men då har vi hittat alla papper o rätt katt.
Tro nu inte det slutar här.
Då ska jag betala, så säger hon: ja men då har vi rakat henne som du bad också, DÅ SKREK JA; DET HAR JAG INTE BETT OM; DET HOPPAS JA VERKLIGEN INTE; BETALAR INTE 1 KRONA I SÅ FALL, så tittar sköterskan med stora ögon, nej nej skrämde jag dig nu, såg fel det va ju ragdollen som skulle rakas ju, Ja sa jag hoppas jag!
In går hon för hämta katten,Jag säger att det är en perser jag vill ha ingen ragdoll nu.Sköterskan mumlar något med en kollega, jag får för mig mitt i upprördheten hon säger ordet död, jag ställer frågan:säger t de andra som väntar, sa hon död, nä nä sa det o flinade åt mig, de såg ju det lustiga i allt, men inte jag.
Jaha hon lyckades ta musten ur mig för en hel dag, jag lovar!

Gu' så jobbigt!Jag skulle reagerat precis som du.
herregud
jag blev riktigt nervös där ett tag
vissa människor alltså
Usch så jobbigt!! Man hinner ju bli så rädd när man tror de gjort något fel!
Carina exakt så var det nu i fredags när jag var där med Cornelia..jag trodde jag skulle bli tokig och tänkte för mig själv att #"%¤%(/()%% det kommer bli ett rejält fel här med något djur. Speciellt när dom ropade upp en tjej där i väntrummet å sa:
ja då var han kastrerad…va sa hon nej det hoppas jag inte för jag skall hämta hem honom för han har varit här på observation..Oj förlåt det var ju inte din..det var ju hans hund säger hon å pekar på en farbror som sitter bredvid mig.
Det tog 2 timmar.. när jag åkte där ifrån så tänkte jag usch skall jag verkligen gå här längre..pluss att priserna hade helt plötsligt stigit.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Oj, det var en förvirrad djursjukvårdare/receptionist. Hoppas det inte uppstår några allvarliga fel på grund av detta. Kan ju bli riktigt otäckt alltså.
/Lotta
/Lotta

#4 Va du på Viskadalen? Jag va härnere På Mölndals kliniken, men de har varit kanonbra innan, men jag va bra förbannad idag, osade nog om mig
Vad menar du med priserna? har inte märkt av detta ännu, lär väl märka på Torsdag kanske, då ska jag ta Mias kastrering där nämligen pga han behandlat henne med mkt annat, så det ska med intyg o annat t Agria.
Ja Carina jag var i där. Dom hade jätte rörigt å massor med folk. Kastreringen är nog detsamma men provtagningar å ultraljud m.m har stigit för jag har andra kvitton från andra gånger som exakt samma är gjort och det har stigit med några hundralappar per grej. Jag betalade ex. för Flisans ulraljud 420 :- och nu 790:-
Dom är ju fortfarande billigast men ändå det kan stiga fort..kanske beror det på att han har fått anställa en veterinär till på hel tid??!?

Jag hade blivit komplett vansinnig om jag blivit bemött på detta vis. Hoppas det bara är en tillfällighet.
Jag har gått hos dom i sedan dom öppnade å detta var första gången plus att jag fick komma fast dom inte änns hade tid för det var innan helg och akut. Och det var JÄTTE snällt och jag var berädd på att sitta å vänta tills det fanns en lucka.
Jag blev bara så chockad när du skrev Carina att du också hade varit med om det men då trodde jag att du hade varit på samma ställe.
oj har dom höjt priserna så jädra mycket

#7 Ultraljudet ska inte kosta så mkt marita! Nä måste ta reda på mer priser för kolla dem lite jag med. Men jag har aldrig gett så mkt. Gjorde ju ultraljud nu för 3 veckor sen på Eliza, gjort detta ofta hos henrik. Nä de får inte höja så utan vidare marita.
Ska faktiskt ta reda på mer om deras priser osv.
Jag har ju med varit där fr start, fick ju en visning då de höll på bygga kliniken med min vän. Va där för något då, kommer inte ihåg nu, vi blev så härligt bemötta, och henrik berättade om alla maskiner de hade köpt in. Men jag har ju inte haft de där problemen alls med henrik, men jag vet han är en person som kan bete sig stressigt, han är van vid mig som alltid säger till, vi har en bra kontakt där vi skojar o pratar. Men så tråkigt då jag hört fler ha problemet med komunikationen o henrik just. Vet inte vad man ska göra åt detta. Jag brukar ju titta på honom då han är stressig i prat o annat, skojar bort det genom säga han gör mig nervös, att han ska tänka på hjärtat osv, då får man ju ett leende. Men han måste ändra sig då han kommer skrämma iväg dem som inte känner hans sätt, alla kan ju inte i lägen som gäller ens djur ta honom som jag, så tråkigt höra allt. För mig är han allt, min räddning, och lika så då gubben åkt ner är han bra. Nu undrar man ju liksom, risken är ju han mister kunder också.