Perser iFokus

Perser

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 843 ggr
Bullan
0

Viktökning på dräktig hona!

Hon vägde 3,4 kg då hon parades. Nu väger hon 3,8 kg.

Ca 25-30 dagar kvar! Hon har gått 37 dygn.(fr 1:a parningen)

Hon ser ganska mkt mera bullig ut runt magen.

400 grams ökning, är det inom det normala? Vet inte om det är mkt el. lite. Vägde aldrig min förra hona. …men det känns inte som så stor ökning!?Fot i munnnen

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
0

Jag har aldrig kunnat väga mina honor riktigt
den vågen jag har är digital o den går visserligen upp till 5 kg men det går inte att "lägga" vuxna katter i den
så jag har ingen aning vad mina har gått upp
men jag vet att flera här inne vet det
så du får nog svar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

När Flisan fick sin första kull så vägde hon 4 kilo vid parningen sedan gick hon upp 450 gram under hela dräktigheten..födde 5 stycken och vägde sedan själv 2800 gram. Alltså så tog det av henne själv. Denna gången vägde hon 3200gr vid parningen å gjort i ett år och nu har hon gått upp 1420 gram.

Dom räknar med 200-250 gram per foster med hinnor å allt. så hon kanske får 3-4 stycken..*fniss* Nej det är faktiskt i slutet som dom ökar som mäst så det är snart dags för henne att bli en boll..haha

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0

hehe…hon kallas inte "Bullan" för intets skull ;) …hon är en ganska kraftig hona från början!(kort och kompakt med lite bonushull)…ja…hon lär väl bli som en spärrballong då och studsa fram!Förvånad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

LarsiForshaga
0

#3…..hahahahhahahahahaha….*asg

Marita-L
0

Ja hon blir nog en storing…*fniss*

Crystal Pearl´s

simzonites
0

Här hemma har vår dräktiga européhona Gori en jättemage Flört hon har 3 veckor kvar och kan redan nu inte tvätta sig i rumpan längre, stackarn. Johan och jag undrar hur många som ryms därinne? Och så skrämmer Johan upp mig med berättelser om hur vilda européungarna brukar vara….klättrar och klänger överallt, så det lär väl bli ett äventyr när man är van vid lite lugnare perserungar.

/Lotta

simzonites
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer ett foto på vår lilla tjockis Skrattande

/Lotta

simzonites
0

/Lotta

Summerwinds
0

#3 min hona har gått ungefär lika lång tid som din, 41 dagar idag. Vägde henne igår och då hade hon gått upp 450g sen jag fick hem henne. 100g mer än förra gången, vid samma tid och då fick hon 6 st! Men det kan väl säkert variera i viktuppgång beroende på hur mycket extra hull de lägger på sig..

Bullan
0

Tack för att ni delar med er.

Ja…då verkar det som att min hona borde få mer än 1 unge iallafall:) För bara smällfet är hon inte. Ska försöka få in ett foto senare i em/kväll på tjockisen! (fast…sådan matte - sådan katt?!Oskyldig)

Fast jag tycker att hon jäser från dag till dag nu….nästan!SkrattandeJag skulle tro att magen kan komma att växa, så att den kommer att vara ruggigt nära trampdynornas nivåHemlisGenerad

Marita-L
0

#10 *fniss*

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

ser fram emot kortet
alltid kul att se kort på dräktiga katter
ja alla katter för den delen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se