Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 377 ggr
KungBores
0

Kattleksaker dras in

Såg just på Aftonbladet att kattleksaker som är pälsbeklädda kan vara av kattpäls. Hela artiklen hittar ni här http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1025439,00.html

Nu blir det inte några fler pälsklädda leksaker här förrän man vet säkert att det inte är kattpäls. Fast just nu kör jag med jättestora frotémöss som går att tvätta. Och så naturligtvis virkade råtter från Karina Bjurans tillverkning.

Kittentotts
0

Hmmm kan det vara de där päsliga även med alla olika möss, i så fall har jag en sådand juFörvånadmen inte jag som köpt, min styvdotter. Nä då får det bli ytan päls ett tag.

EddaM
0

Usch vad hemskt. Nu blir det inga fler pälsiga leksaker här hemma om man inte tydligt ser att det är kanin eller fusk.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Leonis
0

Tur man inte har pälsklädda leksaker här då, samma gäller ju stövlar med skinn som påstås vara kanin men i själva verket är Hundskinn.

Kittentotts
0

Nu är det väl så att inte alla skor i skinn el leksaker är hund osvSkrattandeMan kan ju köpa skinnskor o annat som inte är fr Kina, kanske borde man vara mer noga med se vart skor o leksaker mmm är ifrån.

Maggie
0

Fy va hemskt!!  Hur ser man att det är just kattpäls? Katterna har några möss med päls..  vill ju inte att de ska leka med möss gjorda av katt!! Ledsen  Synd att det inte fanns några bilder på mössen de drar in!

Annkis54
0

usch

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Tror inte vi behöver håll apå plocka bort alla saker nu, men man ska iallafall ha koll på vad man köper nu hädanefter.

Radisa
0

Det har ju även framkommit att päls som kommer från hundar och katter märks som annat så det bästa är självklart att helt avstå från päls och skinn. Det finns så mkt bra alternativ ändå och pälsindustrin orsakar så många djur lidande att det är något man borde ta avstånd från i ett modernt samhälle!

IdaJ
0

#8 Precis! Det finns ju massa olika sorters fuskpäls som är både billigare och djurvänligare!