Nova har blivit stora damen =)
Idag har jag fotat Crystal Pearl's Silver Nova, som numera är stora damen :)
Det är så roligt att fota en katt som är sååå ren i sitt silver!!! Hon är verkligen så här vacker
Nova är champion både i Sverak och CFA!

Sååå fin hon är
så här ser en ren silverkatt ut :)
Rosie
Jättesöt! Och stor har hon blivit! =)
Stora tjejen redan. Hon är verkligen en riktig (film)stjärna, så vacker.
//Solveig

Jättevacker med underbart mönster och rent silver!
Uppfödaren är ju Marita, Christal Pearls, men har jag fel ifall jag tror att stamtavlan i huvudsak är uppbyggd på Hasseliden linjer.
Margareta Flycht har ett gediget förflutet som silveruppfödare och hon i många många år varit vår främst silveruppfödare och har fått fram väldigt vackra och rena silverkatter.
En fröjd att se sådana silverkatter som Nova!
tycker
Gun-Lis
S*Amors Troll
Vilken silver hon har :)
Tack själv Nina och visst är hon underbar
#7 Hej Lisa, ja Margaretha har underbara katter så vackra. Jag håller verkligen med dig där!!!
Men här kommer silvret från Lena på Betty Back´s alltså från pappas sida.
Här är foton på mamma Hassellidens Tabby Yarina som är en helt underbar katt som jag älskar så mycket.
Hon är en fin och varm bruntabby exotic hona
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
och pappa katt kommer från Kristin på Exporama´s i Norge och efter honom är silver linjerna från Lena Wahlund på Betty Back´s
Hans mamma är Betty Back´s Sahara och hon är det vackraste jag har sett.
Jag är så glad att Nova blev så fin så att Nina kan få mycket glädje av henne.
Jag kommer alltid vara evigt tacksam för mina fina bruntabbysar från Margaretha för utan dom så hade jag inte varit där jag är idag men silvret från mina silver linjer kommer från början från Carina Antonsson på Chimel´s där jag fick äran att köpa min första silverkatt Chimel´s Felicity som är helt underbar exotic hona och med homozygot silver, limegröna ögon och där har jag fått jobba för ögonfärgen skall bli bra och det har jag Margarethas fina katter att tacka för.

Stor kram till båda Margaretha och Carina och mina vän Lena.

Tack alla ni för era fina kommentarer om Nova

Jag kan intyga att Maritas silverkatter är litet utöver det vanliga, då de är sååå rena i silvret och har väldigt fina kontraster i tabbymönstringen
Margaretha har också väldigt fina silverkatter, men som sagt… Novas stamtavla har litet andra silverlinjer i sej
Här är en bild som Patrik Palm tog i somras då hon var urfälld i pälsen och därav litet taskig svärta, men ändå helt ok 

Superfin !
/Fia