god måndags morgon
god morgon på er alla
ja nu är det måndag igen och en ny arbetsvecka framför oss eller mig*pust*
här blåser det som tusan i dag och är kallt igen
så det blir till att ta på sig sin mössa
ha en underbar dag iallafall
Gomorron, ja här har det snöat ca 20cm inatt och är 12 minus.

Godmorgon! Här har varit storm, kallt o blåsig

Får jag lägga till hagel också?

Godmorgon
Här blåser det fortfarande men det regnar inte och det är +5
ha en trevlig måndag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Morrn morrn!!
Här är det sol men bara 5+ än så länge. Sola i Karlstad ska skina.
Det regnar å blåser å snöar å haglar vart annat så vilken jacka skall man ta??
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Här snöar det och är 1+ ute…

Nu snöar det här i Göteborg. Antar att det under dagen kommer att övergå i regn :( Jag vill ha vår nu med typ +10 grader och sol.

nu va jag tvungen att gå ut o titta, kom precis in nämligen o då va det uppehåll, men nu regnar det, här har allt blåst runt inatt. Fy vilket trist väder!

…go´morron e det väl lite sent för, men jag passar väl på att önska alla en trevlig em & kväll.
Har vare lite tyst från Harlibrie´s nu på sistone, men vi har vare sjuka & så lyckades jag slåss med dammsugaren
(när jag skulle vårstäda altanen) så ena framtanden "rykte" , har sett ut som jag har siliconat överläppen
(typ:olinda) *s* , men nu sitter nya tanden på plats & läpparna har inte lika mycke´filmstjärnestatus
längre *asg*…
…jag e man klantig så e man!!!!
Ha en bra dag & en forts. trevlig vecka!
Kramar!
Harlibrie´s Tina
#10 Oj…stackars dig och tomt blev det väl i plånboken efter det tandläkar besöket..usch å aj vad ont…

Men du får ju ta det lugnare med dammsugaren, nog för jag med är förbannad på min ibland, mest då för påsen måste bytas så ofta. Ja då är plånboken lite tunnare nu förstår jag med
Men hoppas du mår bättre!

#11 …tandläkare e ju inte spec billiga, så det kosta´väl en "sista minuten" resa ungefär
ja roligare kan man ju ha för pengarna det e´så sant, så sant
Sen e´jag så fjompig när det gäller mun & tänder, det e som det gör extra ont när det sitter ovanför axlarna, hmmmm…..
& så där blir det alltid för mig för att jag ska skynda mig,; jag e en typisk "jag ska bara" människa…
…& fast jag vet att saker å ting alltid tar längre tid eller blir det bara "tok" av allt, så lär jag mig ALDRIG!
Måste hinna så mycket som möjligt & "skyndar" mig för jämnan
Ja, ja man kanske lär sig nån gång!?!
Kram!
Tina

Tror man är den man är! har försökt ändra på mig själv, men detta går inte. Jag har tusen saker på en gång som ska göras, om jag hade valt en så hade detta löst sig bra

#12 som tur har jag haft en liten söt vit pälsboll som har tröstat mig….
…hon låter typ så här…
…krrrrrrr,krrrrrrrrr,mrrrrrrrrrr,vrrrrrrrrr….
..känns det igen?
En riktig go´bit min Cayenne! Bästa trösten som finns

Jaddå det känner jag igen! Åh va man saknar dem imellanåt! Nu har Melody hittat hem med, ska imorgon vaccinera, ombesikta henne kl 13. Innan ska jag lämna in Diva härnere för kastrering, en körig dag kommer detta bli. Sen ska jag med mia o kastrera henne på Torsdag. Jisses vilken vecka. Men jag ska väl klara detta med tror jag

Harlibries …. jag lider med dig. Har slagit ut båda framtänderna flera ggr. Som tur var i min ungdom när man inte behövde betala. Dags att byta ut dom men det är så ¤"#/&##%& dyrt.
Men här det i alla fall fortfarande sol ibland och moln med snö ibland…ett konstigt väder just nu, +4.6 grader ute bara. Men ha förtröstan…..rykten säger att det ska bli runt 10+ till helgen igen.

Här skiner solen så mkt att jag satt upp vårgardinerna, och ska iväg ihandla vårblommorna o annat sött på plantagen, ja så lite mat med om pengarna räcker.
#17 Har slagit ut båda framtänderna flera ggr.
Hahahaha du är för rolig Lars_Kd
Förlåt jag kunde inte låta bli att skratta

#13 Men om du har en olycksfallsförsäkring så kan du förmodlingen få ut på den och denna typ av försäkringar brukar inte ha någon självrisk. Det var ju en olyckshändelse när den elaka dammsugaren anföll dig. 

#19….japp…till slut så skrattade tandläkaren åt mig. Stammis hos tandläkaren. Fast jäsingen vad det isar. *asg*

#17ska få en påskpuss om vi råkas…
…har du otur så e´det en "tandlös" sådan!

#20 I o m att jag e en olyckskorp & en "drulle" tillika så har jag en olycks/drullefrskr. så jag har både journalutdrag, röntgenkopior samt foton som ska skicka till frskrbolaget. Antar att de kommer få ett gott skratt när de läser det jag skrive´& illustrerat
men det får man vällan bju´på…
Ni e´gobitar "allehopa"
Kram!
T

#22 Du ska veta att du kommer roa dem som tar emot skadan :) Men du får tänka på oss stackars försäkringstjänstemän att även vi måste ha roligt på vårat jobb :) Skämt och sido jag älskar mitt jobb som är både kreativt och roligt. Men allt beror ju på vart man hamnar i livet :)
Håller tummarna att du får ut pengar.

#22…låter bra det. Tandlös…tja…du kan ju inte bitas då i alla fall.
Lycka till med försäkringsbolaget i alla fall. Gick "smärtfritt" för mig.

Men Tina
vad gööööör du
låt gubben ta hand om dammsugaren istället
vädret i Trollhättan idag har varit superfint
soligt…torrt o inte speciellt blåsigt
en perfekt dag att vara ute o BRÄNNA pengar på

#25…ja du Annki; nuförtiden står guuuuuben som ägare för dammsugaren *flin*, personligen så ska jag anställa en poolskötare som jag kan vara chef för, har hört att det är en mer angenäm syssla

#25….hon kanske är van att hålla långa saker i munnen…fast denna var lite för hård 
hahaha 

…nu blir jag….
…

*pust*
*asg*

Hahaha…kom att tänka på en historia bara för det…
Jag tar bort den om någon tycker den är stötande.
*Blondin lär sig spela golf
En blondin skulle lära sig att spela golf..
håll inte klubban så hårt säger instruktören
men hon missar bollen igen håll inte klubban
så hårt utan mycket lösare..hon missar bollen igen instruktören suckar djupt, han lägger hennes fingrar rätt och hon svingar och klubban åker iväg..
nej, för tusan utropar instruktören håll i klubban som om du håller i en k**!
Hon får ett perfekt träff som skulle göra ett proffs avundsjuk..instruktören spanar efter bollen..100, 150, 200 meter
ett sådant slag och klubban i munnen

#30 Ja du! ungefär samma sak fick jag höra fr bilskole läraren när jag va 18år att jag skulle hantera växelspaken varsamt som om detta va min pojkväns…..hmmmmm jag gick inte dit mer

Hahahaha….nej jag förstår det! 

*asg*
#27…men Lars då
jag rodnar
o ni andra är inte ett dugg bättre
att uppmuntra en värmlänning på det här viset
Det blir inget stopp så honom
haha nää vi har skoj haha

Hi hi…det vet ju du Anki…som är gift med en Värmlänning och har även umgåtts med mig.

hon kanske tänker på det haha
just därför
ja, det är inte lätt med Värmlänningar
för oss Dalslänningar i synnerhet hehe
Har suttit här och skrattat å alla inläggen i den här tråden! Du är kung Lars_Kd 
/Lotta
Lotta!!!!!!!!!!!!
nu uppmuntrar du ´ju honom

…ja han e´en "spjuver" våran Lars_Kd
Du förgyller våran dag, ska du veta!!!!! Guuuuuben skrattar gott åt dina historier & ja me, tror du ska få starta en tråd med "fredagsfräckisar"!!!!
/T

#40….lägg dig inte i.
En får tacka för era ord.
Jag får ta och fixa en tråd med fräckisar. Usch…blir ju perser.ifokus egen Gert Fyllking. *asg
NÄ FYYY
du är mycket goare än så
usch för Gert
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ååhh..tack o bock.