Perser iFokus

Perser

Etikett06-till-salu
Läst 6499 ggr
Amorstroll
0

Nu är det dax att flytta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Nu har mina vitfläckstjejer med silver och smoke blivit så stora att det är dax att pröva sina vingar på egen hand.

Först ut är tjejen med silver

Tyvärr har jag inte hunnit tagit några nya foton på trollungarna men jag lovar att de inte är "sämre" som lite äldre…. nääää tvärtom…. riktigt söta om jag får säga det själv… som nybörjare av vitfläcksuppfödning tycker jag att jag lyckats ganska bra…..FlörtGlad

De har runda fina huvuden med jämna fina pannor, inga bumpar, horn eller andra ojämnheter. Betten är perfekta dessutom har de stora och framförallt helt runda ögon, något som jag själv är väldigt förtjust i.

Hur det är med färgfördelningen hade jag lite svårt att sia om men jag anlitade min vännina Maria Persson som tyckte att det räckte gott och väl d v s var 25% + lite till…. så det tror jag är korrekt.

Amorstroll
0

Här kommer systeryster en tjej med smoke och vitt. Hon kallas "banditen" här hemma framförallt för sin roliga ansiktsmask samt sitt busiga humör.

…svårt att sitta still har hon alltid haft…….

Kramizar

Gun-Lis

S*Amors Troll

Perser & exoter

http://www.amorstroll.com

evawennman
0

Jag ska ha Banditen!! PAX PAX PAX!!! Kyss

Amorstroll
0

Du är för gullig Eva! Det är mycket jobb med vitfläckar! De skall vara riktigt VITA !! Badning minst en gång i veckanFlörtGlad

Kram

Gun-Lis

Amorstroll
0

OJOJOJ varför kom mitt svar med två gånger!????

evawennman
0

Nej jag ser ditt svar bara en gång! badning 1 gång/vecka klarar jag av + eye envy 1 gång/dag.

Vill ha nuuu!!

evawennman
0

finns det ngt foto på banditen framifrån??

frukove
0

Lisa!

Du har lyckats bra med vitfläckar också!

Jättesöta båda tvåKyss

Tur att ingen ska flytta till mej för jag skulle aldrig kunna välja.Jag skulle måsta köpa båda!

Kul med silver och smoke.

Men jag vill också se Banditen framifrån.

Lyckostar ni som får bo med dessa tjejer!

Heléne

Mayer
0

Ja nog är dom fina allt.

Och med den där "looken"och allt;)

Amorstroll
0

Jag har ingen bra bild på "Banditen" framifrån….. denhär får dock duga. Egentligen tycker jag att de är mycket finare "live" men så är jag ju ingen proffsfotograf precis…..

Kram

Gun-Lis

frukove
0

Nämen herregud!

Ännu finare.Och vilken perfekt jämnt fördelad mask hon har!

evawennman
0

Nu fick hon ett eget inlägg i min blogg. Gucci ska hon heta!

http://www.djurkedjan.se/blogg/

evawennman
0

jag lääängtar efter Gucci!!!! (hon ska heta så, banditflickan) Cool

frukove
0

Grattis Ewa!Hon är ju bara jättefin!!!!Förstår att du längtar!

Heléne

englagirl
0

Grattis till lilltjejen Eva, hon är gudasöt!!!!

Kram!

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

evawennman
0

tack Lena!! Ska bli så roligt!Skrattande

Amorstroll
0

OK! Nu har jag bestämt att systern, silvertabby tjejen med vitt skall heta CoCo Chanel. Det är väl också OK Eva?

Amors Troll CoCo Chanel !Flört

Sedan finns det en silverspotted kullsyster också…. hon skall få heta PRADA…. två smokekullbröder har jag inte något namn på ännu….. men kanske Yves St Laurent och Kenzo…??? Tacksam för förslag på manliga modeskapare… min fantasi tryter för tillfället…..

Kram

Gun-Lis

S*Amors Troll

Perser & exoter

Amorstroll
0

Här kommer ett snabbfoto på Amors Troll PRADA,Kyss Per ns2462, kullsystern till vitfläckarna.

Hon har ett mer "klassiskt" utseende med längre näsa, men helt underbara vackra runda ögon. Tyvärr var hon ej lämpad för fotografering eftersom jag inte hade rengjort henne runt ögonen….. men visst är hon söt i alla fall!?

tycker

en partisk

Gun-Lis

[MonEnil]
0

Vansinnigt söt!

Hon ser ut att sitta på en sån där gullig klösrulle som mina kattungar också har.Glad

evawennman
0

tötnos! Men då passar det ju att hennes syster ska heta Gucci om hon heter Prada Skrattande

frukove
0

Ytterligare en sötnos!

Mayer
0

Blir en perfekt sällskapsdam åt någon.Söt till tusen trots en längre näsa.Dom får väldigt vackra ögon dessa långnäsade sötnosar=)

yadhayezibas
0

Vilka är föräldrar till dessa små söt troll?

evawennman
0

Athelstones Ozzy är pappan och Amors Troll Obesssion är mamman!

evawennman
0

Coco Chanel, jag hade faktiskt tänkt föreslå det namnet!Skrattande

Great mindes thinks desame! Killarna.. hm….Levis, Diesel, Wesc, Replay, Armani ???

skimmer
0

När du har tid Gun-Lis, att besvara mitt mail , så väntar jag med spänning

lena W

yadhayezibas
0

Är athelstones Ozzy en vitfläck då lr? Glad

evawennman
0

nej just ja…. det va inte Obesssion som va mamman det va en vitfläck från finland….Skrattande

Amorstroll
0

Ja, det är en vitfläcksuppfödare i Finland som jag i min ungdom brevväxlade med i ca två år 1966 - 1968 för jag ville lära mig finska och hon ville lära sig svenska…… när jag sedan flyttade till London rann vår kontakt ut i sanden.

40 år passerade när jag en dag fick ett mail från henne med en förfrågan om kattunge, som hon köpte

S*Amors Troll Mona Lisa heter hon……..

och på den vägen är det….

Första gången jag träffade min brevvän Maija "live" var på SK's utställning i Stockholm för några år sedan……

Maija, Anna-Lena och jag "järngänget" på utställningenGlad !

Amorstroll
0

# 25

Menar du den privata mailinglistan på PIF???…. tyvärr är jag aldrig in där och kollar…. när jag nu gjorde det fanns det massor av obesvarade mail till mig… SORRY ledsen att jag inte svarat er!!!!!SkämsSkämsSkäms

Nu fanns det ett "oöppnat" mail men det var "lösenordskyddat"??? 

Eftersom jag är en datanörd begriper jag inget av detta!?

Ifall du/ni vill kontakta mig skriv till

amorstroll@yahoo.se

Hälsningar

Gun-Lis

S*Amors Troll

Amorstroll
0

Här är förrsten ett foto på Guccis och Cocco Chanells mamma Ariadne som liten bebis tillsammans med sin kullsyster som är mycket mindre.

Kram

Gun-Lis och trollen

i ett snörikt och stormigt Skutskär

frukove
0

Vilken underbar tjej Mona Lisa är!Bra namn:)

Så fascinerande med din och Maija reunion.Katter kan verkligen förena!

Söt hon är Adriane.Bara finfina kissar!

Från ett VÄLDIGT snöigt Skellefteå!

Heléne

skimmer
0

Gun lis nä ingen maillista bara till ditt mail.

Jag mailade dig, sen stötte jag på dig på Järna utställning lite snabbt.

och jag skrev ett litet presentionsbrev om mej och mina katter och hund med lite bilder…

Lena :)

Livandas
0

Jättesöta vitfläckar Lisa!Kyss

Grattis Eva till en jättesöt tjej:)

Jag tycker inte det är mer jobb med vitfläckar:) Jag brukar bada mina katter med ca 4-5 veckors mellanrum, det är inte jobbigt alls:) Bebisar brukar jag däremot bada med ca 2 veckors mellanrum, så de vänjer sig vid bad. Bebisarna jag har nu, har enormt bra päls, de blir inte ens skitiga av blötmaten o vällingen, de är alltid vita o fina:) 

Lycka till med de små:)

//Susanne

Amorstroll
0

Tusen Tack Susanne!

Du är ju en hejare på att preparera dina vitfläckar. De är alltid så vackra och väl iordninggjorda när man ser dem på utställningar, så Eva får kanske höra av sig till dig för lite råd eftersom jag inte har någon större vana av just vitfläckar. Mina helsilver katter har jag väl lite mer erfarenheter av men de har ju en helt annan sorts päls…..

Gucci är ju både silver d v s smoke och vitfläck men tillsammans kan vi väl hjälpa henne i framtiden.

Kram

Gun-Lis

S*Amors Troll

Perser & exoter

Amorstroll
0

# 32

OK! då vet jag vem du är!

Jag har haft lite strul med min Yahoo-mail men jag skall försöka besvara ditt mail snarast.

Hälsningar

Gun-Lis

evawennman
0

Ja ni får jättegärna hjälpa mig, alla som vill Skrattande

Har börjat med eye envy nu iaf =) Tips på bra schampo till viitfläck??

så man får bort allt smuts ordetnligt? (inte för att hon är smutsig nu, nej Lisa har badat henne jättefin, men hon lär väl bli.. Foten i munnen)

Kram

Mayer
0

Jag har efter att sett många har rekomenderat Anna-serien.Det har jag köpt och strålande resultat på min hane men han är silver ju.Men om jag inte missminner så är det vitfläckare som använder det också:)

Amorstroll
0

Jag har en hel del tips när det gäller just silvershampoo men hur det blir i kombination med vitt d v s silvervitfläckar har jag ingen lång erfarenhet av. Såg att detta togs upp i en annan tråd och jag kan bara hålla med om det som skrivs där, eftersom det också är min erfarenhet av olika shampoon.

Dessutom använder jag mycket St Bernards silvershampoo, två olika komponenter. Tyvärr tror jag att det numera är svårt att få tag på.

För att återgå till andelen vitt på Gucci tror jag att hon kan få det svårt hos vissa domare. Detta är ju faktiskt många gånger en subjektiv bedömning har jag lagt märke till. 

När jag fick ett utlåtande om hennes andel vitt var hon bara ca 2 veckor gammal och då är det inte så lätt att avgöra eftersom pälsen inte växt ut ännu och en del av det vita som är undertill och upp på sidorna täcks av lång päls som har färg istället.

Jag trodde inte du Eva var så sugen på att ställa ut henne utan enbart vill ha en "gosekatt", för det är hon verkligen, men jag misstog väl mig när det gällde utställningsintresset.

"Time will tell !" Vi får se vad domarna tycker när hon ställs ut såsmåningom.

Kram

Gun-Lis

S*Amors Troll

evawennman
0

Ja en riktig gosekatt är hon verkligen! KyssSkrattandeFörvånad