Varför gör hon såhär
Min hona började löpa den 2 nov och det var parning hejvilt i 4 dagar ( i mitt sovrum) sedan lugnt i ca 3. Trodde allt var ok så jag släppte ut de två ibland mina andra katter men då börjar hon att "kalla" igen så in med de båda igen i mitt sovrum men ingenting händer Hanen ignorear henne och hon fortsätter att kalla på honom. Detta har nu pågått i lite drygt en vecka. Gör nu ett test och släpper ut henne med mina andra två hanar (under konstant uppsikt) för att se hur de reagerar men ingen av de är intresserade. Undrar nu varför hon går och kallar. Ska jag fortsätta att hålla henne instängd i mitt sovrum eller vad… Detta är första gången hon blir parad och hon är 1,5 år. /Laila
Hon är inte färdigt men hanen är 
Så här kan det vara när hon är i slutdampen.. alla honor löper inte "bara" i 7 dagar en del fortsätter och lockar och oja sig några dagar till..jag har en som löper i 12 dagar så där måste man verkligen ha koll.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag har nu åter igen låtit de båda var ensamma igen så ingen "obehörig" parning sker. Får se längre fram för hon slutar väl någon gång
/Laila
Blir hon ordentligt parad av hanen du har henne med?
Vissa hanar är lite lata och tröttnar efter ett par dagar. Andra, som mina silver/golden, kan hålla på hur länge som helst, från första dagen till sista.
Jag har hört om en solidhane som inte brytt sig alls om en höglöpande hona, som tom backade in under honom. Men sexdriften är olika, även bland katter.
Är du säker på att de inte parat sig? Kanske under natten, när du sov?
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Nu har hon slutat "kalla"
# 4 Jo visst parade de sig i början och det hejvilt. Kanske är det som du skrev att han är lite lat hi hi men pappa har han lyckats bli två ggr innan så nog vet han hur man gör.
/Laila

Två dagar efter sista gången jag skrev här 20/11 så började hon igen med att visa löpbeteende. Jamar i bland och stryker längs golvet. Ingen hane intresserad och inga röda tuttar. Vad gör man? Kan ju inte sätta henne på p-piller igen för tänk OM hon är med bebbar. Vad skulle ni gjort? /Laila
Låt hon vara
Då får hålla ett öga på tuttarna runt så där mellan 18-24 dagar beror lite på hur länge dom parades och när det tog sig. Det finns dom som inte heller får röda tuttar även om detta inte är bland det vanligaste men dom finns…så is i magen och ta det lugnt.
De kan ha löpbeteende hela dräktigheten.
Men om hon nu håller på att gå i löp och inte har blivit dräktig så kanske inte det är hela världen heller..eller vad tror du? Du vill väl ha smått och då är det bara att köra på igen då 
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

# 7 Visste inte att de kan ha löpbeteende hela dräktigheten så tack för den upplysningen.
Ska hålla koll på damen så får vi se vad som händer. När hon kallar så kommer hanen (som hon förmodligen är dräktig med) och då svarar han men ingen annat mer än en slick eller två i hennes ansikte. Ja han är en bra trevlig hane som är vänlig mot sina honor
/Laila