Perser-oreggad inköpt idag från Bålsta
Någon som känner till en person som säljer en oreggad kattunge på ca 16 veckor. Hon har förmodligen redan haft katten ute hos annan familj… Jag tänkte om någon kände till henne, för jag har blivit komplett lurad av denna människa. Hon påstod för det första att katten var 13 v. Och nu visar det sig också att den är halt…
Vet du om personen har registrerat stamnamn och är medlem i en kattklubb? Om hon är det och du har namn och tel, så ska du kontakta den klubb hon tillhör. Det är inte tillåtet för en medlem i en kattklubb att sälja oreggat.
Nej, jag vet ärligt talat inte det här….
Är det någon som vet om katter kan få kram, sträcka sig och därför inte stödja på tassen och som sen släpper? Hon påstod att det var därför katten haltade….

En anledning till att någon säljer oreggat, kan vara att det är avelsförbud på någon av föräldrarna. Eller att hon inte kunnat styrka testikelstatus på avelshanen, el. att någon av dem inte haft el. har navelbråck. Men som sagt…kan vara massor med anledningar.
Jag skulle lämna tillbaka katten. Sådana människor ska inte gynnas. Vilket de gör om de får sälja sina djur. Fast det kan ju vara svårt om du fäst dig vid det lilla livet. Men du kan aldrig använda katten till något annat än som till sällskap. Om det är huvudsaken till köpet, så kräv åtminstonde att hon ska veterinärbesikta katten. Den ska också ha fått 2 vaccinationer samt vara avmaskad. Och allt detta ska DU ha intyg på att det är gjort och det ska vara stämplade intyg från veterinär.

Men kan man verkligen KRÄVA vet. besiktning och vaccination? Hon säljer ju liksom bara en katt utan reg osv. då känns det som att kraven är mycket längre, eller har jag fel?
Hej Mysan
Är kattungen nyköpt? Har den haltat hela tiden?
Har ni skrivit kontrakt?
Hur ser den annars ut?
Om du har namn å så på personen så kan du ringa in till Sverak å söka om hon har något stamnamn där igentligen. Hon kan ju ha någon klubb i IDP också.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#5 Klart du ska ha både vet besiktning och att den ska vara vaccinerad och avmaskad, spelar ingen roll om den är oreggad Du ska ha det då du köper katten, märklig människa som säljer oreggat, varför gör hon det?

Skicka ett PM till mig med namnet på den här uppfödaren, och stamnamnet, kattungens namn med mera.
hoppas att vi får reda på mer om detta
Gav du fullpris för katten?
detta verka inte vara en seriös uppfödare ialfall enligt mig