Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 2165 ggr
deroba
2010-11-02 07:21
0

Varning!

Vid min förra kull kom jag i kontakt med en äldre kvinna nerifrån Karlstad, hon påstod sig vara läkarfru. Hon bokade två av mina bebisar då, pratade med henne på torsdagen och hon skulle inte kunna komma ifrån tidigare än måndagen för att sätta in handpenningen på mitt konto. Måndagen kom och gick och inga pengar kom. Hur som helst jag ringde till henne måndagkväll och hon lovade att föra över pengarna på tisdagen. Den dagen kom och gick, och inga pengar…. Bebisarna gick då till en annan spekulant som väntade tålmodigt. Samma sak med denna kull, hon ringde mig i fredags och ville boka tjejen jag har kvar. Tyckte jag kände igen rösten och efter en stund kom jag på vem det var. Sa till henne att vi hade varit i kontakt tidigare och att hon aldrig satte in några pengar då och hon förklarade sig att hennes pappa hade blivit dålig. Hon ville ha nya kort på lilla Passion så jag ställde lillan i badet och knäppte nya kort.

Naiv som jag är så gick jag på detta. Hon skulle denna gången också sätta in pengarna på måndagen, alltså igår.  Det är väl ingen som blir förvånad över att det inga pengarna kom?!? Är det fler än jag som råkar ut för dettta, ger ni dom en andra chans som jag gjorde i det här fallet? Hon påstår sig ha en perser sedan tidigare, en tre årig kastrerad hane som hon vill ha sällskap till.

Ni som har hållt på ett tag, har ni stött på många sådana här människor?

Headturners
2010-11-02 09:17
0

Ja du det finns människor till allt, ja tror vi alla har fått uppleva liknande, exempel på en som var intresserad av en sällskapskatt hos mig, jag blev fullständigt utskälld för att jag begärde 4000kr för en sällis, hon undra hur fan en katt kunde kosta så mycket….

Sussie

cfakanske
2010-11-02 09:59
0

Undrar om detta är personer som är ensamma? Och bara söker kontakt?

deroba
2010-11-02 10:05
0

Tanken har slagit mig om det med…  Visst kan jag prata bort en stund men boka inga kattungar för det kan jag tycka… Rynkar på näsan

Är det någon som vill ha hennes namn och telenr så PM:a mig gärna privat.

Annkis54
2010-11-02 14:39
0

jag har oxå varit med om liknande…
jag tror oxå att det finns folk som tycker att det är roligt att luras…
o sitter o skrattar  när vi går på det…:(
som tur är så är det nog inte så många
men en chans till brukar jag ge…fast inte 2 st till samma person:)
rätt hem kommer nog till Passion…

jag pm:ar dig…för jag har ju oxå ungar till salu:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[MonEnil]
2010-11-03 19:41
0

Tyvärr finns det många sådana. Med tiden brukar de bli ganska kända i uppfödarkretsar, så det är bra när man kan informera varandra. Någon ny chans för någon som visat sig opålitlig redan före ett köp blir det aldrig här. Då har man redan hamnat i svarta boken.

deroba
2010-11-04 00:49
0

Har varit i kontakt med någon här på sajten som också haft med henne att göra och det spelar tydligen ingen roll i Sverige vart man bor. Kan vara värt att tänka på.

Marita-L
2010-11-10 10:20
0

Jag har också fått samtal från..som jag tror denna person. Väldigt tro värdig och allt lät väldigt bra..tingade också två i från samma kull till sällskap men inga pengar kom bara löften ..men jag avslutade det väldigt snappt.

Kanske var detta samma person? Detta var i somras.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

deroba
2010-11-10 19:27
0

Du har PM Marita Glad

Marita-L
2010-11-10 20:34
0

Japp..du med Glad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s