Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 553 ggr
diii
2007-03-14 15:12
0

Sommar

Vår och sommar….jag längtar till sommaren! Få lite paus från skolan igen…att köra min race direkt efter studenten är tung…men ja..vill komma in i arbetesmarknaden snabbt Skrattande.

Har ngn roliga sommarplaner? Ska bli kul kunna sitta ute i trädgården och sola och grilla!Cool

Jag ska till Kolmården…vill åka utomlands, men ja får spara till det. Skulle vilja jobba på sommaren,men ush vad jobbigt det är att hitta sommarjobb..ingen här från Sthlm som känner till ngn bra sommarjobb?Skrattande Jag är språkinriktad.

Marita-L
2007-03-14 15:28
0

Vi skall bara vara hemma å sola, grilla massa gott..ligga i hängmattan å läsa..Peter har fullt upp med vår renovering så det blir endast dags utflykter i sommar.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

EddaM
2007-03-14 15:33
0

Har några roliga utställningar inplanerade=) Och sedan så skall jag hälsa på släkten på Vrångö hade jag tänkt men jag skulle gissa på att jag får ett jobb snart och då är det jobb hela sommaren. Men det gör inte så mycket, det kommer ju flera sommrar och man kan ju grilla ute på balkongen med katterna oxå=))) Och ja o sedan skall jag till Bohuslän och titta på häst premieringar med, min häst som jag fick sälja skall premieras=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Kittentotts
2007-03-14 15:53
0

Vi hade tänkt Hälsa på Dockan(Lena)åka t Ölands Djurpark. Samma tradition varje år är att åka t Cowboy landet High Chaparall, får se om pojken klarar avstå detta i år med muta honom t Kolmården istället o Delfinerna, han minns dem så väl sen han va 3år och vill se dem igen.

Annars har vi inga stora planer då vi har så fina badplatser o stränder runt oss. Brukar ta en sväng t Kosta och våran Yvonne med, får se hur man lägger upp allt, beror ju på vår tjej Eliza som redan löpt, annars vill vi inga katungar ha förrän tidigast Höst/Vinter.

diii
2007-03-14 16:54
0

Grilla, så himla kuuul, flintastek…mums… Skrattande det hemskaste med sommaren är myggor och flugorSkrikandes!

Åh delfiner är mysiga djur =D…den där safarin på kolmården verkar spännande Skrattande.

Marita-L
2007-03-14 16:57
0

Ett glas vin..lite gott smask..å en himla massa mygg..så mysigt med en Svensk sommar

Crystal Pearl´s

diii
2007-03-14 17:56
0

tkr du om myggor marita?Räcka ut tunganvin glaset lät gott..men inte myggorna…

Marita-L
2007-03-14 18:08
0

hahahaha nej dom vill man inte ha…

Crystal Pearl´s

LarsiForshaga
2007-03-14 18:30
0

diii….om du är språkkunnig…varför hör du inte med polisen/socialen/invandrarverket om dom behöver en tolk???

simzonites
2007-03-14 18:49
0

#3 Jag hoppas att ni kommer till mig och Johan också när ni är i Kalmar Flört

/Lotta

diii
2007-03-14 21:32
0

Hehe ja du, Lars det är en bra fråga, såna ställe känns som att de vill ha mer kompetent…personal eller snarare utbildad personal…det enda jag kan göra är säga jag har bott i Mexiko nästa hela mitt liv och gått i skolan där,så spanska kan jag…känns det mesta fungerar med kontakter,och jag har inga mäktiga kontakterGråter* wääää*. Det är sant det där med att ungdommar som jag har svårt att komma in i arbetsmarknad då alla arbetsgivare kräver så mkt av oss… Ush vad jobbigt…

KungBores
2007-03-14 21:34
0

#3 Ölands djurpark är ju kanon. Rätta mig om jag har fel men det är ju både djur, vattenland och tivoli i ett.

Jag ska också tillbringa min semester nere i Kalmar och på familjens land på Öland. Får se hur mycket vila det blir eftersom mamma behöver en hel del hjälp med huset utanför Kalmar och det på Öland med. En del målande blir det i alla fall. Sedan ska jag och min syster som traditionen blivit de senaste åren simma Vansbro simmet, cykla ett litet motionslopp på Öland som är på 7 mil och dessutom ev delta i ett minitriathlon som går av stapeln i Kalmar sista fredagen i juli. En aktiv semester som vanligt kan jag säga.

diii
2007-03-14 21:37
0

Haha myggorna….hm…tkr de surra jobbigt,men jag vet inte,de älskar inte min blod …när jag bodde i mexiko där det finns betydligt flera myggor gillade de mej ej heller…men surra i örat då jag sover ger mig panik :D.

Tur att alla här slipper skorpioner och cucarachas !! Hmm..var inte kul gå förbi en skorpion mamma med babysar på ryggen i sovrummet , "hej hej" liksom…nää…mosade den förstås…farliga djur. Min hund var på ormar som fanns där…skaller orm eller vad den hette fanns där uppe på bergen, var rätt rädd för stackars Blixten som inte fattade….

Alla därborta tror att sverige , norden är farlig för att den finns nalle börnar som går på gatan…hm…typ som det med skorpion mamma, "hej hej björne"…jag sa det stämmer inte..har aldrig sätt en björn i skogen..har ngn det? är dem så farliga..

Intressant det med hur olika kulturer uppfattar varandra…

AnnicaK
2007-03-14 23:29
0

Kommer bara ta två veckors semester under sommarmånaderna för att sen åka några veckor till Egypten under senhösten.

Semesterveckorna i sommar ska vi tillbringa i Spanien.

diii
2007-03-15 07:55
0

ååååååååååååh!!! egypten, jag döör för att åka dit..nej inte kanske dör…men fy va kul! =D pyramider och allt annat kul!

España, vilken stad blir det då? =)

Kittentotts
2007-03-15 12:04
0

Egypten vill min 9 åring till medSkrattande

Marita-L
2007-03-15 12:21
0

Jag har varit där men jag tyckte faktiskt att det var jobbigt å vi skall inte änns prata om hur många pass kontroller man fick gå igenom för att få komma in å vilken hemsk flygplats..usch usch jag har bara dåliga erfarenheter faktiskt. På Hurgharda var vi.

Vakter som stod med gevär överallt, människor som bodde i små så kallade hus som var gjorda av pappkartonger..Man såg bara män män aldrig några kvinnor. Så mycket fattigdom.

Crystal Pearl´s

Kittentotts
2007-03-15 13:30
0

Usch då åker vi inte dit. Min dröm är åka t ett land som har mkt handarbete t försäljning, gillar typ indiskt även afrikanksa mm, så mysigt.

diii
2007-03-15 15:07
0

Ja, det är nästa bara europa och USA Kanada som har det bra när det gäller majoritet av befolkningen tråkigt nog, alla andra länder tillhör i stort sätt U-länder. Det är rätt trist det är så, men sverige och europa har ett bra skyddssytem för befolkningen som nästan resten av världen saknar.

Jag önskar alla länder var bra, Sverige har det bra, det ser jag då jag kommer från Mexiko där fattigdomen är oehört stor,som du sa , folk bor där i karton/träd-liknande "hus", tiggare överallt, skadade hundar och katter överallat. Djurplågerin är stort i många U-länder. Men, alla länder har ngt att erbjuda oss .

Bara att det går inte att räkna med lika hög säkerhet som i Sverige. Då vi var i spanien med skolan såg vi en hund med massa bulor och som inte hade bakfötter, alla reagerade starkt. Jag tänkte mest,stackars hund,men har sätt många sådana stackars djur så jag reagera inte på samma sätt.

Jag önskar besöka det klassiska, grekland,egypten,kina,indien. Så om det inte är kanske fattigdom som är problemt är det sjukdommar eller naturkastrofer….

Mexiko har mkt fint hantverk som är inspierad från indianerna. Indien har också mkt fint hantverk sa min moster, bara att fattigdomen är också stort där,hon sa dem fick gå med en träd pinne och slå ner tiggarna på gatan. Men vill man se alla fina monument och annat som finns ute i våran kultur får man nog ta det att se att världen utanför är inte lika bra som här. Synd att alla politker på U-länder tänker bara på sig själva,rånar staten och lämnar den fattigare än när dem kom till makten…kalla sannningen…

Kittentotts
2007-03-15 17:06
0

Mexico är en intresant del gällande detta med hantverk, ja man får förbereda sig på tråkigheter att se, men också en upplevelse tror jag av mkt annat.

diii
2007-03-16 08:02
0

Hehe ja hantverken är underbar ! Och så ska vi inte tala om maten … *dräggel*…taco och annat här , inte samma sak. =D.

Ett land jag är osäker på att åka till är USA, jag vet inte,finns saker att se och göra,självklart, men jag är lite emot deras, jag vet inte tankegångar och politik. Riktar det mest att om folk väljer om G.W.Bush kan dem inte …sorry ha mkt där uppe….riktigt krigarland genom tiderna…hemskt…tror det är dem som har gjort mest masaker genom tiderna