Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 431 ggr
Marita-L
0

Mer bebisar än tuttar

Har ni någonsin varit med honor som har fått fler bebisar än antal tuttar?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0

På hundsidan är det inte allt för ovanligt. Och det brukar fungera bra. Är det väldigt många, så växer de inte lika fort till en början. Men de brukar komma ikapp då de får börja äta själva. Hondjur är ju så finurliga att de tillverkar mjölk efter förfrågan. Så med litet is i magen så fixar de det själva. Är man där och stödmatar, så stör man den funktionen. Ju oftare ungarna är där och suger, så stimulerar det till mera mjölk.

Vet av en kull MainCooner på 11 st!!! Men de blir stödmatade:) Vilket rekommenderas då det är så många för att spara på honan….annars blir hon ju så mager. Ska till att hon är en riktig baddare på att äta för att klara av det i så fall.

Men med sunt förnuft, så kommer man långt :) …och man får nog se från fall till fall och hur bra mammor de är :)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
0

oj oj oj 11 stycken.

Ja dom fixar det säkert till slut.

Glad

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Detta brukar ordna sig med tuttar, men kan bli en del bråk om tuttarna, och om en individ är mindre än de andra, då får man som ja gjort ge dem utrymme genom ta bort matvraket lite ibland, brukar alltid vara en tjockis som skyfflar undan resten nämligenSkrattande

Marita-L
0

För jag kan ju tänka lite så här att
Min första hon har 9 tuttar och fick alltid jätte kullar. Och sedan ävet jag en som hade 6.5 tuttar och fick alltid 4-5 stycken.. så kanske finns det en mening.

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Fast ändå räcker det inte alltid, för konstiga är de har sina favoriter t tuttar, och då slåss de om dem, sen finns några de inte gillar, så har det varit här, nu åker jag! svårt slita mig fr datorn o erSkrattande