Perser iFokus

Perser

Etikett: ot-allmänt-prat
Läst 1976 ggr
sidentassen55
0

Måste erkänna en blunder som hände igår....;-)

I går skulle jag hem till jessica och hjälpa henne passa maya när Jessica skulle tapetsera Mayas rum.

Maya var lite gnällig och snorig och ville äta på jessica så jag sa  att jag skulle mäta och börja kapa tapeterna (det var med mönster passning)

Allt gick så himla bra , Maya somnade och Jessica började limma en våd.

Efter det började hon sätta upp den och jag limmade tre till, dom ska ju alltid ligga och dra en stund……. När Jessica tog våd nr 2 och skulle hänga den, hade tapeten redan klistrats ihop och gick inte att ela, likadant var det med nr 3Rynkar på näsan

Då limmade jag en ny som hon skulle hänga diret, DÅ upptäckte hon att jag mätt fel….Skäms….våderna stämmde inte med mönstret, jag hade haft en tankevurpa när jag mätte och passade in dom, och våden passaade helt enkelt inte inRynkar på näsanantingen räckte det inte upp ordentligt eller så blev dom för kortaSkäms

Tre rullar förstörda á 375.-/styck….gissa om jag var olyckligRynkar på näsan

Ringde runt till alla som säljer tapeter, ingen hade hemma utan jag var tvungen att beställa hem dom, kommer måndag eller tisdag…….suck…

MEN, nu har jag lovat Jessica att betala tapeterna, köpa nytt lim som funkar som vanligt och sätta upp dom UTAN att hon behöver lyfta ett finger….

Så gåll tummarna att jag fixar det nästa vecka…jag MÅSTE juGuld i mun

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Marita-L
0

hihi ja så kan det bli ibland, hoppas ni får ordning på det snart. Det blir säkert jätte snyggt när det är klart Glad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

[Guardians]
0

om tapeterna kostar 375 kr per rulle skulle jag tro att det är tapeter av en sort som inte ska dra utan att man ska limma direkt på väggen och sätta dem olimmade där, säkert därför de inte gick att få isär.

evawennman
0

Hoppsan, så kan det gå! Men det fixar du!

sidentassen55
0

Enligt min dotter skulle man stryka limmet på tapeten, detta hade dom sagt på affären.

men jag ska fråga när jag hämtar ut de nya rullarna….bra att du påpekade detta…i så fall ska jag inte betala den rulle som gick åt p.g.av det felet…

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

KyssGladCool

[Guardians]
0

#4, förr hade man ju alltid papperstapeter och de skulle ju dra och sättas lite över kant, vi har precis tapetserat om ett par rum här hemma och körde med såna tapeter som skulle limmas direkt på väggen, otroligt enkelt och när du sa att de kladdade ihop så tänkte jag på att det kunde ju vara såna ni hade med, hoppas på att ni får ordning på det imorgon.

sidentassen55
0

#5 javisst, det var ju helt annat klister man använde då också.

Jag har tapetserat här hemma med ssådant som ska strykas direkt på väggen, och det var liknande det Jessica hade köpt, men eftersom dom hade sagt till om att det skulle sättas på tapeten innan upphängning så följde vi ju de direktiven.

Nåväl, jag ska minsann ta det med dom.

Men jag får inga tapeter förrän tidigast måndag nästa vecka:-( Trodde jag skulle kunna få dom innan eller till helgen så hade jag och Hasse kunnat fixa det, men se sådan tur hade jag ju inte:-(

En liten ljusning i det hela är att jag nu har tapeter så det räcker att tapetsera om vårt sovrum. Vihar så lågt i tak och snetak dessutom så det som är kvar räcker gott och väl , så då har jag orsak att fixa till där….KULCool

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

[Guardians]
0

#6, inget ont som inte har nåt gott med sej Tungan ute

sidentassen55
0

Tänkte bara berätta att NU har jag fått upp tapeterna (de nya) hos jessica i Mayas rum och det blev jättefint.Glad

Ja jag har inte sett det färdiga resultatet med lister och så, men det såg bra ut innan också.

Jag var helt knäckt igår när jag kom hem därifrån och fortfarande värker mina händer, det känns som om dom legat under en vältRynkar på näsan

Om jag får något foto från jessica ska jag visa det färdiga resultatet senare.

JO förresten, personalen i butiken som Jessica köpt tapeterna hade gett henne fel klister….det var därför dom klistrade ihop sig så, vilket innebär att det inte bara var mitt fel att det gick åt pipsvängen….Flört

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool