Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 618 ggr
diii
2007-03-14 09:54
0

Rädd katt

Igår då det var fint och bra väder tog vi ut Percy och Conchi,först i altanet sen trädgården. Percy kröp på golvet ,pep och ville in igen. Conchi kröp också, men forskade mer och verkade tka det va OK på trädgården..men sen ville hon upp då några moppeder körde förbi. Annars är inte denna ställe speciellt trafikerad.

Är det en vane sak? kändes lite mindre kul då percy inte ville va ute. Vi tänkte om vi ska ta ut dem en gång i veckan i bra väder..men som sagt känns det lite taskigt också då dem dom piper,men känns å andra sidan inte kul ha dem inlåsta inomhus livet ut då dem kan vara ute..dilema…Fundersam

Kittentotts
2007-03-14 10:09
0

Detta är så olika med katter, vi har några som aldrig vill gå ut, då slipper de.

EddaM
2007-03-14 10:43
0

Mina huskatter Zlatan och Feztiz vill absolut inte vara ute. Balkongen går bra men ute ute så att säga gör dem bara rädda. Zlatan ville inte ens gå ut som liten. Skogisarna däremot kan tänka sig en promenad.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Marita-L
2007-03-14 11:33
0

Det är klart att dom blir lite rädda ..dom kanske inte har varit ute förut?? eller det kanske var förra våren sommaren..

Allt som händer där är ju otäckt i början men det går över ju oftare dom får komma ut..sedan kan ju det ta en stund att se att det var nog inte så farligt ändå som jag trodde.

nya ljud å en del väldigt höga..en stor himmel å vad var det där stora som flög för bi..den såg väldigt otäck ut…usch jag vill in.

Endel tycker det är så otäckt att dom aldrig mer i hela sitt liv vill gå dit igen.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s