Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 829 ggr
Marita-L
2007-03-13 20:04
0

Hemskt mail

Min syster har två jätte söta exotic kattungar till salu å fick ett mail nyss där det stod..

SLUTA AVLA PÅ DESSA STACKARS KATTER DIN JÄVLA DJURPLÅGARE !!!

Usch jag trodde verkligen att folk hade slutat med sina hemskheter…men nej nej..

Förlåt för svårdomen.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

EddaM
2007-03-13 20:16
0

Ja det var ju inte roligt. Folk är inte villiga att lära sig utan tror b lint på vad som sägs på tv.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

simzonites
2007-03-13 20:17
0

Usch va trist! Vi kommer nog att få höra mcyekt sådant ett tag till.

/Lotta

simzonites
2007-03-13 20:18
0

hon kan ju alltid se om hon kan få fram ip-adressen på den som mailat om det var anonymt.

/Lotta

Marita-L
2007-03-13 20:21
0

Hon vill inte maila tillbaks för då får ju den hennes mailadress sedan är det kanske det dom vill med.

Crystal Pearl´s

simzonites
2007-03-13 20:28
0

Har hon haft annonsen på Blocket, i så fall ska hon kontkata dom och tala om det tycker jag.

/Lotta

Kittentotts
2007-03-13 20:32
0

Kollad direkt min mail, men jag hade inget sådant fått, tråkigt men finns så mkt konstiga mäninskor mvh Carina

Marita-L
2007-03-13 21:01
0

Ja hon fick ju ett bra också för vad jag vet så har hon ett par på besök nu.

Crystal Pearl´s

KungBores
2007-03-13 22:10
0

Usch va tråkigt. Men hon är inte ensam om detta. Jag vet flera andra som blivit påhoppade efter Insider. Dessutom har man hoppat på Servera då man precis i Insidervevan lanserade nya Ever Clean med en perserkatt i annonsen. Men jag lovar att den mailskrivaren fick sin fiskar varma :)

simzonites
2007-03-13 22:14
0

Att de inte har reagerat på IKEAs tv-reklam där förekommer ju också en perser Flört att sådana här människor bara orkar?

/Lotta

KungBores
2007-03-13 22:24
0

#9 skulle inte förvåna mig om dom har reagerat även på den reklamen liksom Agrias reklam där man bla använder en superdupersöt exotic. Att jag vet om detta med Servera Petfoods om vi ska vara ordentliga är att katten det handlar om kommer från en mycket känd och stor uppfödare som inte drar sig för att säga ifrån.

I vilket fall så fattar jag inte att människor orkar bråka och tjafsa om sådant de egentligen inte vet något om. De borde ju veta att Insider endast är ett smalt program som bara är intresserad av att ta fram extrema saker som i de flesta fall är 1% av en hel sanning.

Marita-L
2007-03-13 22:48
0

Men att ingen kunde se att den katten på Tv.en verkligen var sjuk och att dom dom annars ser inte är det..jag förstår inte..det är ju bara att jämföra..vilken katt i vilken ras som hellst kan ju vara sjuk..ska man sedan gå å klampa ner hela rasen för det..

Crystal Pearl´s

KungBores
2007-03-13 22:57
0

Håller med Marita. Man kan bara undra hur folk är funtade ibland. Men det verkar som de tänker med den primitiva dela av hjärnan. Det jag ser på tv är 100% sant. Tragiskt säger jag.

Leonis
2007-03-13 23:41
0

Jadu Marita.L då får jag väl Välkomna din syster till Djurplågar klubben då. Så är det i kattsvängen, folk kastar skit som den värsta dyngspridare utan att kolla upp.

Ellinor Johansson
2007-03-13 23:57
0

Jag satte ut mina kattungar på annons Blocket samma kväll som Insider programmet var på TV. Jag lovar att det rasslade till i mailkorgen med mail av alla arga, ledsna, förbannade människor som sett programmet. Mailen innehöll liknande som det som trådskaparen skrev.

Jag har svarat på varenda mail, förklarat så gott jag kan, hänvisat till min hemsida, och erbjudit alla att komma och se katterna hemma hos mig.

Jag tror att det bästa om man orkar är berätta om, och låta folk träffa friska sunda plattnosiga kissar. Jag tror inte det är elaka människor som skriver mailen, utan människor fick en mycket vinklad information och reagerar för att de tycker synd om katten på TV.