Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 1475 ggr
Erna
0

Utställningen i Tierp 2-3 okt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi deltog i utställningen i Tierp den 2-3 okt. Det är inte så ofta jag tävlar numera, för det finns inte så många shower att välja på i WCF.

Min shaded golden exotic hona, Lionstone´s Indiana, blev CHAMPION på lördagen och fick sitt första CACIB på söndagen med fin bedömning, så jag är nöjd. Hon är väl inget ess precis, utan håller avelskvalitet.

Min egenuppfödde chinchillahane perser, Yamacatos Jewel Jetsetter, kallad "brorsan" (eftersom jag behöll hans syster också), blev NOM vuxen hane på söndagen och i BIS-panelen blev det oavgjort mellan hanarna. Sedan avgjorde lotten och Brorsan förlorade. Men jag är jättenöjd ändå!

Nu dröjer det till våren för nästa show!

GRATTIS alla som fick fina placeringar!

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annkis54
0

stort grattis Erna
jag hoppas att både Jonas o Tessan inkommer med sina katters resultat…o andra som har varit där oxå såklart
jag försökte kika inne på FB…men jag vet inte hur man görTyst

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[MonEnil]
0

Grattis! Brorsan såg jag för första gången, och han var väldigt fin. Trevlig också, för han pratade med mig.Glad

Jag var bara där på lördagen. Min blåsköldpaddtabby Alderamires Yosofin blev Champion och Domarens bästa.

Det var fösta gången jag körde den nya motorvägen norr om Uppsala, och så mycket lättare det var nu att ta sig dit, trots en fruktansvärd dimma på morgonen.

Monica

Erna
0

Grattis till Yosofin! Hon är jättefin!

Brorsan är otroligt social och han hade nästan inte tid att sova middag under hela helgen, för han vill kolla på allt och alla. Han stod och kollade väldigt noga på hur burgrannen rotade i sin väska.

Brorsan verkar trivas på utställningar, så det blir väl fler gånger. Nu hoppas jag att han snart ska vara klar att para och sedan faller väl pälsen för första gången.

Erna

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

IdaJ
0

Grattis till fina resultat!

Tessan73
0

Oj den här tråden hade jag missat. jag är supernöjd med den helgen.

AnnKriellas Candyman lör cac, db   sön cac

harlibrie´s Super mario lör cac,    sön cac, db, bästa hane

Harlibrie´s Crown Victoria lör-sön  ex1, db bästa hona 6-10 månader

Sen har jag gått o förälskat mig totalt i en ny ras,,,brittisk långhår,,vilken underbar ras, påminner en hel del om persern, och jag är nu ägd av 3 st underbara kissar. Så i Tierp gjorde jag premiär med att ställa brittisk långhår och det gick kanon.

Cosmopolitan´s Avisa, lör ex1, sön ex1 db BIR och bästa 6-10 månders hona.

Det var britt special på söndagen,,så det var  såååå kul.

Och tack alla trevliga o glada människor som var där,,,ni är underbara.

Erna
0

Tessan, det var en ära att bli slagen av en av dina killar. han är såå fin!

Vi hörs längre fram.

Erna Dahlhjelm
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Tessan73
0

Nämen ohh tack snälla Erna, det värmde.

Grattis till dig o dina fina resultat oxå:)

Ja det gör vi :)

Annkis54
0

nej men äntligen Tessan

tänk att man ska behöva ta reda på resultat på andra platser än här:):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tessan73
0

Hi hi hi,,,ja men bättre sent än aldrig AnnkiSkrattande