Ropande hane
Ja våran goding brukar alltid börja ropa runt tio tiden på kvällen när vi brukar gå och lägga oss sedan håller han på fram till 2 tiden på natten. Somnar eller skall gosa alla i håret å pussas, börjar sedan ropa runt 5 på morgonen när jag brukat gå upp å sätta på kaffet. Det känns nästan som att han ropar på mig för så fort han har fått sin morgon slurp av Ad så går han å lägger sig.
Nu i två dagars tid så har det varit helt tyst inte ett ljud…är han nöjd eller är han trött?
Han har ju blivit erbjuden några parningar nu under en tid så han kan ju vara väldigt nöjd. Ser så ut iallafall..han har gosat sönder mitt hår i natt och jag vaknade upp helt blöt i ansiktet..hahaha
Hur har ni det?
Skriker dom hela natten eller är dom tysta eller kan ni se ett mönster av era rutiner?
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Här sitter just nu en MYCKET trött Lotta efter det att Teddy har gapat PRECIS hela natten
Han kom in i brunst igen när unghanen var här, den jag fick tillbaka, som nu har fått ett nytt hem. Sedan kom Baby i löp för första gången och det har gjort Teddy helt tokig. Intw hjälper det att förklara att det är hans dotter för hon luktar ju sååå gott i hela lägenheten. Suck!

Jag tror att när hanen är i brunst så blir han väldigt intensiv i sitt lockande på honor, sedan kan han ha lugna perioder dä emellan. Och just nu är vi i mars månad så det innebär att många katter kommer i löp/brunst när ljuset ökar dag för dag och stimulerar deras hormoner lite extra
. Så om någon är intresserad av en duktig och snygg avelshane så har jag just nu en till salu mycket billigt! Ha, ha. 
/Lotta
Ingen som var intresserade av en gaphals? 
/Lotta
Jo jag kan ta en till…hahahaa

Firedance kuttrar och jagar sin kastrerade dotter Nä! Skönt att hon ska flytta snart. Mellan varven när han inte sover så käkar han. Jag är så tacksam att han inte vrålar högt. Däremot så markerar han så det är alltid bra att vara redo med skurtrasa, skurmedel, Odor Stop samt Piss-Veck. Ska testa ett nytt biologiskt nedbrytningsbar sak som också tar bort lukten. Det märkliga med honom är att han bara markerar hemma. På utställning och hotellrum så gör han inget över huvudtaget.
T o m min systers gamla kastrat på över 12 år har vårkänslor och jagar sin kattkompis och uppvaktar henne. Ränderna går aldrig ur på vissa.
Dom är sååå goa, dom små grisarna.

Merlin han ropar inte han
Jag har nog en duktig pojke
eller? han kanske inte är klar
#6 vänta du tar han efter sin pappa så får du veta att du lever
skojar bara, Teddy brukar vara rätt lugn men i natt var han bedrövlig.
/Lotta
#6 Jag ser det framför mig…hahaha nej nu skall jag inte vara sådan.

#7 Inte Merlin
Han är min bebis. Han höll på bli kidnappad idag av Annas pojkvän
Han är så söt vår lilla Merlin
En "allvarlig" fråga angående detta
hur bra/dåligt är det för en hane att hormonerna styr honom så att han bara kallar o kallar.
är det bättre att ge nåt "dämpande"…p-piller eller liknande
Hos mig tycker jag att det har verkat som om mina hanar har skrikit värre än nånsin strax efter de har parat. Som om de har fått smak på det igen o vill ha mer. Sen efter nån vecka eller så så har han lugnat ner sig igen
jag har fått gett Cosmos P-piller i omgångar…för att min handikappade son inte har klarat av hans "kallande" på honor
#10 Teddy får p-piller eftersom jag inte har någon hona för parning just nu men inatt gjorde de inte så stor nytta
/Lotta
på så vis