Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 4358 ggr
Chiarettos
2010-09-21 13:53
0

Bad

Någon som har ett bra förslag på något jag kan ha i duchen när jag badar mina katte. Måtten i duch är  70x70 så det kan inte vara något för stort. Måste vara så att jag kan stå upp då jag har probelm med min rygg.

Bart
2010-09-21 14:01
0

En garderobsinredning med korgar t.ex. från Ikea.Ta bort alla korgar utom översta och lägg en halkmatta eller dubbel badhandduk i botten.Så gör jag.

Erna
2010-09-21 14:45
0

Jag har köpt ett barnbadkar med ställning i en barnvagnsbutik. Sedan borrade jag hål i botten på badkaret på sidorna så att vattnet kan rinna ner. Man kan säkert även göra ett avlopp med slang, men det kräver lite mer jobb. Det går precis in i duschen.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Chiarettos
2010-09-21 15:31
0

Jag ska se på IKEA om jag hittar något där.

Har varit i barnvagnsbutik och letat men det som fanns där var tyvärr för stort.

Hoppas jag hittar något snart, för katterna behöver badas och min rygg och knä pallar inte att ligga på knä, kommer inte upp när jag väl kommit ner. Ingen lätt situation när man har perser.

frukove
2010-09-21 18:00
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en begagnad rostfri tvättho (från en tvättstuga) för 100:-

Nu kan jag bada katterna och sen ställer jag bara ut den när det är klart.

Ska se om jag har nån bild.

Heléne

Chiarettos
2010-09-21 20:29
0

4#

Tänk om man fått tag på en sådan med rätt mått. Jag får leta.

//Bodil

frukove
2010-09-21 21:45
0

Jamen kolla det.Vi har ju bara en vanlig dusch hörna och det passar ju precis.

Det bästa är ju att kunna stå upprätt och bada katter och för kattungarna var det kanonGlad

Släng in en annons på Blocket om att köpa annars.

Heléne

ophelia
2010-10-05 11:24
0

HejsanGlad

Jag måste få visa barnbarnens skötbord med badkar som jag fått överta måtten är L 70 x B 50 funkar kanon Glad

ophelia
2010-10-05 11:26
0

Att sen gangstern tycker det är skitjobbigt att bli blöt i pälsen är en annan femmaFlört

Annkis54
2010-10-05 13:25
0

han ser inte särskilt besvärad ut Sylvia:):)
Om man kan släppa katten för att ta ett kort så…:)
Det finns ju de som måste hålla ett stadigt tag i nacken på katten under "hela" processenCool
Det har inte jag behövt heller, men….

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

frukove
2010-10-05 14:45
0

Nu har jag löst bekymmret med dåligt tryck på vattnet och kanske väl liten varmvattenberedare när man bor på vischan och inte har kommunalt längre:(

Jag tog en bit trädgårdsslang och köpte ett Gardena munstycke till slangen.Nu kan jag justera trycket och skölja ur pälsen så mycket fortare att det tom fanns varmt vatten när jag duschade efteråt:)

Därtill sitter katterna i tvätthon jag köpt till.Så min rygg har inte gått av ännu:)

Annkis54
2010-10-05 17:20
0

är det en sån här du menar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
2010-10-05 17:21
0

badkarsmattorna låg inte fast så de tog jag bort.
jag försökte även att bada i den ho som finns bredvid…men de klättrar bara upp hela tiden..så den bänken är perfekt.
tvättmaskinen står bredvid o stoppar flyktförsök

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

elias-matte
2010-10-06 16:49
0

Jag har en ställning med trådkorgar där jag då använder översta korgen som jag "inrett" med halkmatta samt handduk. Jag har inte tagit bort övriga korgar eftersom den blir mycket stabilare med korgar.

Fungerar perfekt med närhet till schampo etc. som står i korgen under och man behöver inte bryta ryggen av sig.

Nu gillar dena ena av katterna att bada, så han är mycket snäll och stillsam, vilket man inte kan säga om den andra, men fördelen är ju att jag får duscha samtidigt!

Mvh

Tina

sidentassen55
2010-10-06 19:27
0

jag har samma arrangemang som du.

Det är så bra för man behöver inte böja ryggen i någon onormal ställning utan den är perfekt….

jag har ett förkläde i vaxduksmaterial så jag blir inte speciellt blöt när jag badar mina katter, dessutoom är det så bra för man behöver bara byta ut gummimattan mot en handduk och sedan förnar man på smma plats.

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool