Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 543 ggr
diii
2007-03-09 19:21
0

undrat

Är det någon som vet varför katter slickar på varandra?är det något med revir/lukt eller? mina brukar tvinga varandra ibland..Räcka ut tungan

LarsiForshaga
2007-03-09 19:25
0

Ja det kan man ju undra….har inte heller fattat det. Får ju hår i munnen….Räcka ut tungan….. Flört*s*

Förlåt! Oskyldig 

Ska bli roligt att se svaren.

Annkis54
2007-03-09 19:29
0

jag tror att det är flera saker
visar att de tycker om varandra
blandar sina lukter med varann tror jag…alltså vi hör ihop
jag tror att det kan vara lite revir oxå…som jag ser på min gamla Bettan…när hon får för sig att tvätta nån,…o den inte vill. så är det som hon säger …-nu ligger du still för det är jag som bestämmer här
tröst/lugn kanske

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

diii
2007-03-11 13:32
0

Ja..det är intressant det där tkr jag.

Idag hade vi en stoor fluga på besök , Conchi blev jätte suuuur,hon darrade när hon "fräste", lät som en lamm, wää wää,spännde svansen och jag vet inte vad…Percy gick fram till henne och slicka henne på huvudet snabbt och var med henne hela tiden hon pratade med flugan…Räcka ut tungan

IdaJ
2007-03-11 13:33
0

Så sött! Skrattande Mina river hela huset när de får syn på en fluga Skrikandes

diii
2007-03-11 13:35
0

Haha ja synd jag inte kan ladda upp filmen jag spelade in nyss på henne… såg så fånigt ut när hela hennes käcke darradeRäcka ut tungan…hmm hon såg iaf inte glad på den..men endå lite rädd för den.

Hm…mums en fluga…

IdaJ
2007-03-11 13:38
0

Jag får springa omkring med stolar att klättra på för att lyfta upp mina i taket så att de kan fånga flugorna. De ger sig aldrig annars, bara skriker och klättrar o river ner saker Glad

KungBores
2007-03-11 13:43
0

Jag tror att det är lite av varje. Vi har ju dels katter som tycker mycket om varandra som tvättar varandra, buffar osv. Sedan har vi tröstslickandet som #3 beskriver. Slutligen tvångsslickandet från mammakatterna eller någon annan hona som ska tuckta kattungarna.

#6 kan du inte spela in en video på detta och skicka till TV5:s nya videoklippshow. Du skulle garanterat vinna högsta pris. Skrattande

diii
2007-03-11 13:44
0

Haha ja…låter som en jobbig lek…hon dödade den nyss med tassarna..den var på fönstret =)…så jag klappa på henne…men tog bort den så slipper hon äte upp den *hon har diarré*

Annkis54
2007-03-11 16:47
0

#3..det beteende du beskriver är normalt när de ser nåt intressant
jag ser det ofta när de ser en fågel genom fönstret tex

de nästan hackar tänder….o alla sinnen är på helspänn
jag tror att det är nån inbyggd "drift" som kör igång

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se