Att behålla avkomma
Att behålla avkomma kanske inte är det lättaste.
Man kanske har pappan boende hos sig.
Hur gör ni?
Händer det ofta olyckor ex. parningar mellan mor å son..far å dotter..syskon..?
Vad gör ni om det händer?
Blir det missbildningar?
Ja här är en del knasiga frågor.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Nu i senaste kullen så har jag behållit en sköldpaddssmoke exotic. Men jag är inte orolig för att det ska hända någon olycka eftersom jag har pappa katt skild från henne. Orsak är att katteriet är uppdelat. Honor för sig och hanen ihop med mina gamla kastrater. Mitt största bekymmer är att hitta en hane till min lilla tjej som inte är allt för nära besläktad med henne. Eller rättare sagt den är en linje som jag inte vill använda ytterligare en gång i hennes stamtavla. (Ursäkta det stora kortet, då det inte är redigerat än).
#1 Såå söt hon är..riktig goding.
Mitt största bekymmer är att hitta en hane till min lilla tjej som inte är allt för nära besläktad med henne.
Ja detta tänker jag mycket på..jag kommer att behålla men hur gör jag sedan?!?
Jag har en önskan att ha minst 2 hanar men då får jag också offra detta goa jag har hemma nu och blir tvungen att antingen ha hanarna var för sig med något sällskap eller två läger i huset..
Men samtidgt så kanske man måste göra lite så än då ibland för att inte få oönskade parningar o.s.v.
Hur många hanar har du Ingela?

Jag har själv nästan alltid behållit hanar själv och plockat in honor. Men denna gång blev det speciellt eftersom mamma katt tyvärr blev kastrat. Så egentligen föredrar jag att behålla en intressant hane framför en hona.
När jag väl tog beslutet att dela upp katterna så var det inte så svårt med det sociala med dem.
Jag har en färdig hane i Firedance som är pappa till lilla Bella, S*Kung Bore's Silverbell N.F.S (tack för att du tyckte hon var söt). Sedan en hane som är på tillväxt efter honom. Men min avsikt är att han inte ska bli kvar utan han är till salu. Min förhoppning är att han inte blir kvar i Sverige och jag väntar just nu på svar från en uppfödare utomlands som är intresserad av honom.
Antalet honor hemma är inte just nu så strålande. Men ibland blir det så tyvärr. Känns som jag håller på att starta om. Men för tillfället så letar jag ny hona och har slängt ut krokar efter ny katt utanför Sverige. Min tanke är att denna nya hona tillsammans med Firedance ska få fram min blivande avelshane som om allt stämmer blir en silverkatt antingen tabby eller smoke.
Åh för silver..det är så snyggt om det förblir rent..som inte är det lättaste..det är något att jobba med..mycket bra tycker jag som älskar silver.
Mina önskingar är att få in en silver hane..drömmer å drömmer..
Men när man har många hanar så måste man ju tillförställa deras behov som inte alltid är så lätt.
/ Lycka till med ditt nya köp