jag har fått ledigt
ja..var ska jag börja
Var uppe hos vetten igårkväll igen. Blåvita honan från Pärlans kull hade slutat att äta. Tog bort henne.
Pratade med honom om råmjölk o hur svårt det är att få ungar att överleva om de inte har fått nån råmjölk. Befarade att ytterligare en av hennes ungar skulle gå. Hade med de 2 andra upp till honom oxå o gav dem en "coctail" i nackskinnet.
Hottan fick en dödfödd unge i förrgår o har inte fått nån mer. Hon adoperade ju Pärlans ungar direkt, men de rörde inte hennes tuttar.
IDAG GÖR DE DET. Hon ligger hos dem hela tiden o BÅDA 2 TUTTAR PÅ HENNE. JAG ÄR LEDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ingen klocka som ringer stup i kvarten o jag ska göra nåt. Jag ropar inte hej ännu. Hoppas att råmjölken som de nu får från Hottan ska GÖRA UNDERVERK.

Va skönt för dig. Önskar dig all lycka…det vet du ju. 

Tack Lars…jag vet att ni gör det o det stärker
Åh fy vad tråkigt att behöva ta bort någon man blir ju så ledsen..
Stackars Hottan som fick en döfödd men vilken tur att det fanns några för adoption.
Lycka till med dom alla å vad skönt att du blir ledig..vad skall du göra i kväll?…äta chocklad??…mmmmm
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#3 kommer du hit så kan jag åka o köpa lite marabouuuu
just nu sitter jag alldeles ensam GUD VAD GOTT
sen är det väl lets dance som man ska se på
o då blir det väl vadslagning här igen på forumet
HA HA

Hoppas att det går bra och att hon fortsätter att ge di till Pärlans ungar. Så skönt för dig att vara lite ledig. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Tänker på dig och kissarna Annki! Håller tummarna och tårna för att det funkar med "amman"

/Lotta
Lycka till med ungarna och den nya amman
Vad tycker deras "riktiga" mamma, hjälper hon också till eller har hon lämnat över till den andra honan?
Hon har helt lämnat över
jag tror inte jag har sett henne vara hos ungarna överhuvudtaget sen Hottan tog över
o hon kan gå dit när hon vill
har känt på hennes tuttar o det är inget i dem
det kan ju annars vara ett problem om de helt plötsligt slutar dia…så frågan är om det har funnits nåt överhuvudtaget
vet ej
Nu kommer då nästa fråga
ska jag våga avla på henne igen
MYCKET TVEKSAMT KAN JAG SÄGA
ska kolla med försäkringsbolaget hur de ställer sig
har ju avelsförsäkring på henne

Är detta hennes första kull alltså? Jag tror man måste försöka 2 ggr enligt försäkringen, men men prata med dem.
Ibland så kan det bli så här vid första gången och det betyder INTE att det kommer bli så nästa gång.
Tycker iallafall att du skall prova igen, fast jag vet precis hur det känns å hur orolig man är för att det skall bli likadant..i mitt fall så blev det inte så men jag satt på nålar hela tiden.
Du kan ju ligga ett steg före genom att planera in en annan hona samtidigt som du vet kan bli extra mamma samtidigt, så du slipper sitta med allt själv om oturen skulle vara framme.
Om jag ser till min hona jag hade då som struntade helt i dom om hon kände någon som hellst svaghet i ungarna. Som naturens instinkt. Jag såg inte det å tyckte hon var världens dåligaste mamma tills hon fick sina andra 2 kullar då förstod jag varför hon gjorde som hon gjorde.
Det kan vara en sådan sak som vi inte kan se och kanske sedan visar sig ha någon defekt senare i livet..ex. svagt hjärta..eller något annat…kanske som ungdjur eller vuxen..så sa en väldigt kunnig uppfödare till mig en gång.
Sedan finns det också dåliga mammor men för att få veta att det är så måste man våga satsa för att se att det verkligen är så.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus