Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 618 ggr
[piraten90]
0

Perser eller Exotic?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I kontrakten står det att Richie (brumelisas riricha) är en perser, men jag tkr han ser mer ut som en Exotic.. Vad tror ni??

Ingen aning om vart jag ska lägga tråden

[piraten90]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

EN till bild

diii
0

Jag tkr hon ser ut som en exotic

Leonis
0

det är en EXO e 22 ser det ut som,inte perser

EddaM
0

En fin exotic tycker jag =) Du får be uppfödaren skicka in en ändring.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

diii
0

hur kan uppfödare ha missat det? *hmm*

Ellinor Johansson
0

Glöm inte ändra i stamtavlan om det står perser där också

miapia
0

exotic helt klart

har du bilder framifrån med?

Bart
0

Exotic!

[piraten90]
0

Okej, tack för svaren! Skrattande

Då har jag en till fråga..

Uppfödaren har ingen uppfödning längre.. Jag vet inte alls var hon bor nu eller nåtning.. Det tog ett jätte lång tid innan jag fick Richis stamtavla hemskickad.. Så hur ska jag göra?

IdaJ
0

Är du med i SVERAK kan du nog kontakta dem och skicka in stamtavlan för ändring själv. Gjorde så med min katt, hon var reggad som ns 12 men är ns 11. Det är ju en färgändring men det borde väl inte vara några problem för dig heller…

Bullan
0

Brummelisas är/var IDP registrerat katteri. Så då måste du ringa dem och höra.

Lycka till….ser juh helt klart ut som en Exotic:)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
0

He he
så kan det gå
men helt klart en exo

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

En söt liten exotic detta.Skrattande

#5 jo ibland kan det vara svårt se på de små om de är exotic el perser upp t ett par veckor, kanske va det så lång tid på denna individ, kanske oerfaren av exotic, eller så har upfödaren skickat in o inte tänkt på det stog exotic sen vid leverans, finns så många svar på din fråga DiiiFlört

Leonis
0

Det vore ju konstigt om en köpare kan ändra i stamtavlan, det är ju Uppfödaren som ska godkänna sånt. Men å andra sidan så finns det ju IDP registrerade katter med avelsförbud i stamtavlan som flyttats till sverak och vips så har dom inte avelsförbud längre. Tycker du ska göra allt för att få tag i uppfödaren och be om hjälp så allt går rätt till.

Marita-L
0

Ja annars så kan du ställa ut den å få det ändrat av domaren sedan skickar du in allt för omregistering. Prata med din klubb.

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Marita-L
0

Men du kan också skicka foton till personen som håller i omregisteringen så kan dom ändra det om dom är snälla.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

simzonites
0

Vilken vacker exotic Skrattande

/Lotta

Kittentotts
0

#14 Går ändra själv! även som : #15 går det få en bedömning innan utställning där man får reda på färg mm och sen skickar in t klubben sin.