Äntligen rapport från Malmö
Nu har jag äntligen repat mig efter helgen i Malmö. Blev nämligen sjuk de sista timmarna där nere och legat pall i sängen i princip fram tills nu pga influensa.
Jag är väl inte så jättenöjd då Firedance inte gick vidare till panel varken på lördag eller söndag. På lördagen var det visserligen helt ok eftersom han mötte den katt som blev BIS och den katten är fantastisk. Däremot så tyckte Veikko Saarela inte om att döma svarta och röda exotic på samma dag just pga att båda dessa killa förtjänar att nomineras till panel. På söndagen blev han inte heller nominerad men utan någon vettig förklaring från domaren som dömde. Däremot så värmde det när en domare kom fram till mig efter utställningens slut och undrade varför katten inte var i panel och bara skakade på huvudet åt det val som kollegan hade gjort.
Däremot så gick det bättre för Firedance dotter Kung Bore's Nothing Else Matter, sköldpaddsfärgad perser. På lördagen fick hon sitt andra CAPIB och blev nom, visserligen ensam kastrathona men domaren tyckte om henne. På söndagen så hade hon konkurrens men blev nominerad pga att hon hade bättre bredder, slätare ansikte, bättre pälskondition + en proffesionell presentation av den lilla päls hon hade. Så nu är hon IP vilket var mitt mål för henne.
Grattis till IP
Ibland så svänger det rejält där ut och man kan inte säja från gång till gång.
Men man får ta nergångar lika bra som framgånger. Å ha roligt med vänner.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Precis! Bara att ta nya tag.
Va tråkigt att du blev sjuk och nästa gång blir det panelen självklart.Lena
Hälsningar LENA
# 2 Tråkigt att du blev sjuk. Trist med bedömmningen, men med din fina kisse kommer det att finnas många tillfällen till Bis titlar

Ja så är det tyvärr ibland. Domare får knasiga ideer och tankar ibland, inte mycket man kan göra åt. Bättre lycka nästa gång och Grattis till den andra kattens framgångar=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z