Hjälp hon spricker !!!
Hahahaha ja så kan jag känna det just nu…lilla gumman..
Hur mycket har era honor gått upp i vikt under sina dräktigheter och hur många bebisar blev det då?
Stumpan har nu ökat 500 gram till dag 39:e sedan har det nu gått 6 dagar och nu vägde jag henne igen för hon ser ut som hon skall exblodera när som helst. Ja hon hade gått upp 450 gram till BARA på 6 dagar så vad skall detta sluta???
//oroande mamma
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Det låter väldigt mycket,vid den tiden,min ena gick upp ca 1kg,och fick 5 respektive 4 ungar, hon är väldigt liten i sig själv,så hon såg ut som en liten luddig boll på fyra ben innan det var klart!Den andra gick upp 7-800gr och hon fick 3 ungar.
Ja hon har ju varit hos vet. förra veckan å han såg 5 men sa att det kan vara någon till som ligger bakom på andra sidan.
Ja tycker detta också är mycket för att ha lite kvar att gå. Jag kan se det framför mig…
Hon hade sin vikt på 3200 när hon blev parad och det har hon vägt i 1 år. Bra aptit så det är nog det som är hennes vikt framöver. Men nu 4158 gram..vikten är ju inte mycket men viktökning med det dubbla på 6 dagar ???hmhmhm
Det låter onekligen väldigt mycket, har du haft kontakt med veterinären och talat om det?
Lotta
/Lotta

Du var säker på tiden?
Det kanske jämnar ut sig hon kan gå upp ca 500 gram till om hon har 5 menar veterinären men så länge hon mår bra så…
Det är bara att vänta å se..

Big mama!? 

Hej Marita!
Man brukar räkna 200 g / kattunge. Det är med fosterblåsa o moderkaka. Mamman går ju också upp en del men på mina har det alltid stämt. Så med 1200 kan du lungt räkna med 6 st.
Kul !!??
Gittan
Ja det är bara att vänta å se..såååå spännande =) Den lilla tjockisen..=)
Ja Gittan nu är vi idag 49 och dom 1200gram är ett minne blått..1320 har hon nu gått upp och det betyder ökning på 320 gram på 4 dagar. Hon har nu passerat fotbollstadiet och nu gått över till badboll.
Stackars lilla tjockisen…hon är så hungrig å vill äta jämt och vem vill inte det när man själv var med barn!?! Jag blev ingen badboll utan en luftballong..hahaha

8 i magen är det säkert, nu får du så du tiger att springa efter

hahaha nej då det blir 5