Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1405 ggr
Marita-L
2007-03-08 12:48
0

Foder

Jaha nu kommer denna frågan ..hmhm
Vad använder ni för foder?

Har ni provat något annat innan och vad tyckte ni om det?

Finns det något foder som ni tyckte var rena blaskan eller ni var missnäjda med?

Till bebisarna vad använder ni då och även extra maten vid sidan av?

Vad tycker ni om Hill`s AD och ID ?

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Marita-L
2007-03-08 13:06
0

Jag använder Royal Canin Quinne 34, Exigent och Babycat och sedan har jag en gottegris som vill ha Oral sensitiv som godis bitar som jag måste kasta ut på golvet en å en.
Ja sedan när jag går upp på morgonen å sätter på kaffet så sitter alla på bordet å väntar på sin sked Hill`s AD som dom älskar..så det går en burk om dagen… Sedan så vill dom ju smaka på allt ..ost..skinka är gott..smörgås med smör på..grillad kyckling å Julskinka..kalvsylta..leverpastej..ja man kan inte ha något utan att någon är där..

Sedan har vi två godis tjuvar så om man har sådant gott hemma så måste vi vara väldigt försiktiga….så som chocklad..ostbågar..chips..kakor..

Nämen HJÄÄÄLP…inte konstigt att matkontot är såååå högt..

Crystal Pearl´s

LarsiForshaga
2007-03-08 13:08
0

Vi använder Royal C Kitten Persian 32……tycker den funkar kanon till mina katter. Har inte testat något annat, lyder uppfödaren. FlörtSkrattande

Marita-L
2007-03-08 13:13
0

#2 så trogen du är..

Jag har nog svikit alla då!?!

Crystal Pearl´s

LarsiForshaga
2007-03-08 13:26
0

Jo…men jag har faktiskt testat att ge dom något gott ibland…men deras magar klarar inte det så då får dom köra med ett foder jag vet dom klarar. Glad

Marita-L
2007-03-08 13:32
0

#4 Ja det är ju klart. Mina får ju lite gott ibland men dom tål ju det så därför tycker jag det är okej.

Bortskämda små gottegrisar…Glad

Crystal Pearl´s

Leonis
2007-03-08 14:28
0

Jag har Royal persian kitten och Hills , dom får även Köttfärs,Tonfisk och annat gott.

Soffan79
2007-03-08 14:35
0

Jag kör Rotal C persian har testat en hel del olika burkmat men finner inget som passar alla… så nu kör vi den lilla burken med den vita katten på tror den heter gourmet… någonting men det är bara mousse selection som  dugerGlad Alice är galen i den.

Har märkt att makrill i tomatsås går hem hos alla 3 så de får smaka när jag äter det..

Innan använde jag Purina proplan chicken n rice för min hane som dog för ett år sedan hade känslig mage o jag ville inte byta då.

Kittentotts
2007-03-08 15:02
0

Vi kör med RC men min atål alla de sorterna bra, så vi varierar, har oftast 3 oliak sorter hemma. Sen får de nötfärs, tonfisk, leverpastej, räkost,skinka mmm som godis varje dag, fast inte allt på samma gångSkrattande Burkmat är de inte så glada i, men vi har detta också.

Ellinor Johansson
2007-03-08 15:12
0

Vi använder Eukanuba katterna verka må jättebra på det. Mina hundar äter också kattfodret och är i jättefin kondition.

Godiset eller bonusmaten är Gourmet bukarna.

Annkis54
2007-03-08 16:01
0

Jag kör med RC persian kittens till alla
det senaste halvåret eller så…så har jag gett Gimpets Vitaminpasta som godis. alla älskar det o det verkar som detta har stärkt magarna på katterna. #4..kanske ska testa det
så nu tål katterna både det ena o det andra…fast i försiktiga portioner
ger ofta en AD-burk per dag till dem…de älskar den
ger lite allt möjligt just nu
sheeba…hills kittenblötmat…o naturligtvis nötfärs varje dag

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Soffan79
2007-03-08 16:10
0

GER NI NÖTFÄRSEN RÅ.. SOM DEN ÄR?

MÅSTE TESTA RÄKOST..

Annkis54
2007-03-08 16:25
0

ja..den ska vara rå
vissa blandar den med äggula o grädde eller gräddfil
ja just det-…räkost ger jag oxå
herregud…nu för tiden tål mina katter ALLT i små mängder

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
2007-03-08 16:28
0

GER NI NÖTFÄRSEN RÅ.. SOM DEN ÄR?

Ja den skall vara rå..mums å massa protein.

Mina blir helt galna när jag har varit på besök i fiske bilen..Rå strömming..men jag fryser den först så dom tittar tjurit på mig när jag stoppar den i frysen men dagen där på ..mums..

Crystal Pearl´s

Ellinor Johansson
2007-03-08 16:34
0

Våra vuxna katter nobbar köttfärs, men kan äta råttor. Vad är skillnaden??

Marita-L
2007-03-08 16:39
0

# 14 Hahaha sådan är vår huskatt.. han vill absolut inte ha något rått men älskar allt som naturen har att ge..möss..åkesorkar..fåglar.råttor ja allt..

Såå min man säger så här:

Ja han vet vad som är skillnaden mellan skit å pannkaka..hahaha

Crystal Pearl´s

Leonis
2007-03-08 16:39
0

#14 Du får göra små Råttbullar av färsen och prova, dom kanske vill ha just modellen Råtta Flört

Ellinor Johansson
2007-03-08 16:41
0

# 16 Ska provaSkrattande

Soffan79
2007-03-08 16:41
0

Tänkte en dag att jag skulle testa o ge mina katter nötfärs så jag åkte iväg till affären o in handlade ett paket bara till dom, för jag äter det inte själv. La upp litegrann på tre tallrikar men icke sa nicke dom ville inte ha. nosade lite på det o gick där ifrån.. så nu får jag väl ta o ge det till min pojkvänn iställetSkrattande

Ellinor Johansson
2007-03-08 16:45
0

Jag har sett att alla ni ge RC är det ett bättre foder än Eukanuba eller har det bara blivit så?

cassius
2007-03-08 17:03
0

Jag ger mina katter Hill's, den nya lillkillen får Royal Canin Persian Kitten

Marita-L
2007-03-08 17:03
0

# 19 Jag har inte provat Eukanuba så jag kan inte svar på det.. Men jag tycker RC fodret är bra och har inga dåliga erfarenheter av det.

Crystal Pearl´s

Ellinor Johansson
2007-03-08 17:23
0

Visst är man vanemänniska, det som fungerar ändrar man inte.

Denna kommentar har tagits bort.
Annkis54
2007-03-08 17:32
0

är eucanuba samma som Iams??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bart
2007-03-08 19:15
0

Mina äter Eukanobas sen i somras,jag tycker mig se att pälsarna är bättre på dem.Förut åt de RC Sensible.Jag har alltid blandat med någon annan sort oxå och gör så nu med.Vad det är varierar.Just nu är det RC.Eukanoba innehåller mer kött,alltså mer protein.Det är inte samma som Iams,men kommer från samma företag.

Trini
2007-03-09 09:49
0

Om man vill ha ett mer naturligt foder för katten, så har det kommit ut ett nytt, från Canada. Orijen heter det. Det innehåller inget spannmål, vilket är bra eftersom det egentligen är onaturligt för katten att äta spannmål. Däremot innehåller det örter, som vilda katter äter för att tillfredsställa näringsbehovet. Det är mycket mer kött i det fodret än i något annat på marknaden. Jag funderar starkt på att övergå till det, något dyrare är det dock..

Jag har en annan fråga: Borstar ni tänderna på era katter? Jag tänkte på det då många ger andra saker än bara kattmaten, såsom mjukost, makgrill i tomatsås mm, som innehåller mycket socker.

Mvh Cathrine

Marita-L
2007-03-09 09:54
0

mer naturligt foder för katten, så har det kommit ut ett nytt, från Canada. Orijen heter det. Det innehåller inget spannmål, vilket är bra eftersom det egentligen är onaturligt för katten att äta spannmål.

Låter intressant vad heter det?

Råa nötbitar gör susen för tänderna..mums..gnaga..

Crystal Pearl´s

Trini
2007-03-09 09:59
0

Orijen, står i citatet Flört

finns en hemsida www.orijen.se

Ellinor Johansson
2007-03-09 11:08
0

# 28 Tack för tipset, det fodret ska jag prova.

Lite från ämnet.

Vi har en 12 årig hingst som kom till oss i höstas i mycket låg kondition och saknade muskler. Jag fick tips om ett kraftfoder till häst som heter Total som inte heller innehåller spannmål. Hästar äter inte heller spannmål i vilt tillstånd. Han är jättefin idag och mycket otriligt blank i sin päls idag.

När katterna har varit med i stallet är de jämt i hans foder påse och äter, jag trodde de var lite avundsjuka ätning men det kanske är örter i den maten som de känner att de behöver.