Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 3459 ggr
evawennman
2010-09-02 02:55
0

Pee Wee

Någon som har testat?

Blir det verkligen mindre kattsand över badrumsgolvet?

Åker inte pelletsen med i pälsen?

Jag är så trött på all kattsand överallt. Tips!?

frukove
2010-09-02 11:11
0

Jag vill också ha lite tips om BRA kattsand.Vill ha sand som inte börjar lukta på en gång och stannar den i lådan blir jag ju inte besviken.Behöver ju inte vara dyrt heller.Inte måsta köpa pallvis.

Har haft Best Friends Stay Fresch men tycker dt blivit sämre.Är inte fräscht så länge tycker jag.

englagirl
2010-09-02 11:17
0

Jag har testat och då jag hade färre katter funkade det jättebra.

Billigt blev det oxå Flört

En säck 6 mm pellets på 10 kg kostade då 35-40:- och räckte HUR länge som helst.

Jag tycker du ska prova, dom är dessutom jättelätt att hålla ren.

Jag köpte kattpåsar anpassade till kattlåda som jag la i botten, och då var det bara att knyta ihop den och lägga i en ny påse, och vips, så hade man ren låda igen

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Mayer
2010-09-02 11:25
0

#2 Hur var det med lukt?

englagirl
2010-09-02 11:38
0

ingen lukt alls om man som vanligt är noga med att tömma lådan ofta.

Jag tömde alltid direkt om jag var hemma då någon bajsat, men kisset hamnar ju i den undre behållaren.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

evawennman
2010-09-02 12:17
0

Lena; Hur blev det utanfär lådan då? ligger det massa pellets som katten dragit med eller stannar det i lådan?

Mitt svarta baddrumsgolv runt kattlådan är vitt av all kattsand….Som blöts upp nr jag duschar och gnuggas in ordernltigt i klinkersen Skrikandes

sidentassen55
2010-09-02 12:25
0

Ett tips är ju att ha en badrumsmatta eller en vanlig trasmatta under lådorna…

speciellt när man har kattungar är det bra. Fast jag har det under alla lådor, då är det bara att skaka av mattan där all sand hamnat:-)

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

englagirl
2010-09-02 12:32
0

Lådan är så djup så det kom obetydligt med pellets på golvet, knappt något alls alltså.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Firinella
2010-09-02 13:37
0

Jag har provat pellets och gillade det verkligen inte. Det luktade ganska snabbt och visst kom det också utanför lådan. Två av mina katter totalprotesterade med att göra utanför lådan så det är grovkorning sand som gäller för mig och som Lotta skriver så har jag en tvättbar matta under mina lådor som fångar upp den mesta sanden. Ps. Nu har jag ju "vanliga " lådor och inga som har olika behållare som jag hört att det finns att köpa. /Laila

evawennman
2010-09-02 16:05
0

Jag testade pellets (ej pee wee) när jag hade en perser. men det fastnade hela tiden i hans fluffiga päls och låg sen över hela lägenheten… så jag är lite skeptiskt…  De pelletsen hette Toa-Lätt. Så varför skulle Pee wee pellets gå bättre undrar jag…

Marita-L
2010-09-02 16:38
0

Risken är att dina katter inte gillar att gå på dessa hårda bitar och du har helt plötsligt kiss i sängen i stället för sand på golvet Flört

Jag har provat massa olika men sand är bäst och en bra matta under lådan som går lite utanför golvet är super. Sedan så måste man ju damsuga ofta när man har djur oavsett vilket.

Ja ibland är det inte lätt SkrattandeFlört

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

englagirl
2010-09-02 16:54
0

#9 Jag använde brännbar pellets som jag köpte på trävaruhuset.

Den är lite blank i "kulorna" och toalätt är torr, därför fastade den i pälsen tror jag.

Jag hade inga problem med den annars, men som Marita säger, den är ju lite hård, och en del kanske inte bryr sig medans andra katter vägrar gå på den. Mina brydde sig inte då jag hade den, men kattens trampdynor är ju väldigt känsliga och katten är ju ett ökendjur,och i öknen finns bara finkornig sand Flört

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

evawennman
2010-09-02 19:25
0

Ja … kanske bäst att köra på sanden vi har nu då. Får se till att dammsuga oftare eller köpa en robott-dammsugare, har hittat en som ska va bra för djurhår och sånt! Kyss

sidentassen55
2010-09-02 21:47
0

Berätta vad det är för dammsugare…nu blir jag intresserad…..Cool

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

KyssGladCool

evawennman
2010-09-02 22:00
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe jag hittade den här http://www.robotexperten.se/40-roomba-563.html

Vad tror du? Värt pengarna?

sidentassen55
2010-09-02 23:38
0

JAA ABSOLUT, allt som man kan skaffa som underlättar städningen är väl värt pengarna,Tungan ute det enda kruxet hos mig är alla trösklar och golven som är i olika nivåer,.

Men jag kan ju flytta på den, så jobbigt är det ju inte att flytta den när den städat färdigt ett rumFlört……..under tiden som den städar kan man ju ägna sig åt något trevligare…himla smart…hmm…ska nig visa gubben den härCool

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

KyssGladCool

evawennman
2010-09-03 00:43
0

haha ja gör det! jag funderar starkt på att köpa den när jag får lön nästa gång! Jag hatar verkligen att städa!!

Peace
2010-09-03 01:40
0

Pee Wee, har två sådana slängda ut i trädgården. Tycker de är enormt bökiga att rengöra, tar stor plats. Men träpellets fungerade bra i dem. Inte alltid det går att få tag i träpellets så dem har jag slutat med.

Robotdammsugare vore bra så slapp man själv.

Cybercat
2010-09-06 19:49
0

Jag behövde köpa ny låda efter att (under min semester på ön) ha lånat ut lite för många. Så nu är en PeeWee beställd - kan ju i alla fall vara värt att prova :)

Rapport kommer, från flerkattshushåll (där visserligen alla andra lådor är klassiska modeller med EC i - men den här skall få stå i badrummet)