Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 3532 ggr
Cybercat
0

OT - En gammal sång ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Upptäckte igårkväll att någon lagt upp den här på YouTube.

Det här var min första top-10 hit, snacka om minnen! (Jag kommer in efter ungefär en minut - det är en duett)

Cybercat
0

Och, när jag nu ändå vandrar ner minnenas allé…

Den här skrev jag. Fast jag sjunger den bättre än Vanessa, om jag får säga det själv ;) (och det gjorde jag just!!)

englagirl
0

Men Emma….Vad duktig du är Skrattande

Du kanske ställer upp i nästa års melodifestival själv  Flört

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

[Guardians]
0

du är jätteduktig och dessutom jättetrevlig Skrattande

[MonEnil]
0

Jättehärligt att lyssna till!

Mayer
0

Vilken talang!!

Annkis54
0

helt underbart
jag visste inte att vi hade en kändis här:):)
jag har bara träffat dig live en gång…på CFA-uts i Göteborg
o jag håller med Annica….jättetrevlig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
0

Tackar tackar!

jag är ingen kändis Annki :) Men, jag har varit. I belgien då. Nu är det mycket vatten under broarna ;)

Lite kuriosa runt "mijn geschenk" inspelningen - jag talade inte holländka/flamländska än då - så de styckena där jag sjunger på flamländka coachades uttalet fram av en röstcoach, och spelades in mening för mening. Nu skulle jag kunna sjunga den rakt av, men DÅ var det ett under av teknik att den blev inspelad alls :)

Appropå min kommenatar om Vanessa och hennes sånginsats på Like The Wind - här är demon, inspelad samma dag som Wim och jag skrev låten. Jämför själva och tveka inte att vara råärliga ;)

sidentassen55
0

Som "gammal" sångare så är min uppfattning att hela låten skulle höjas lite, alltså tonarten, då tror jag att den skulle göra sig mycket bättre och dt oavsett vem av er det är som sjunger…..Cool

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Annkis54
0

behövs inget tonhöjning för min del:):)
den är helt underbar
o jag håller med dig Emma…den kommer "mer fram" när du sjunger den
men det är klart att har man skrivit det så kanske det är ganska naturligt..vad vet jag:)
jättebra är den i alla fall..
jag gillar detta lite "molliga" om man kan uttrycka sig så:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

sidentassen55
0

Herre gud, jag menade inte att det var en dålig låt, jag bara talade om vad JAG ANSÅG om det hela, Emma skrev själv att ingen skulle tveka att vara råärligFörvånad

Och en sak är då helt säker, i moll går den INTESkrikandesFörvånadTyst

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

origirl
0

Jag har fått den första sången på hjärnanSkrikandes sambo tror at det har rablat för mej. Bara för at det er sånn typ 6 gången i kväll jag lysnar på denOskyldig

Annkis54
0

#10.Och en sak är då helt säker, i moll går den INTE   Cool det var därför jag skrev om man kan uttrycka sig så:) Oskyldig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
0

#8 - Hehe, ja - för Vanessa borde den absolut höjts en del - men eftersom den har inte mindre än 3 tonartshöjningar i "crescendot" så tror jag inte hennes röst klarat slutet då :) Det blev nog en avvägning (skulle jag tro) i produktionen mellan för låg i början eller risk för falska toner i slutet.

Vad gäller mig själv så håller jag inte helt med dig (kanske delvis, men inte helt) Den är sanslöst bekväm för mig att sjunga i den tonart den ligger - men visst skulle jag klarat att höja den ett bra stycke - och kanske låten skulle tjänat på det, who kows? :)

#9 - Jag tycker ju, som redan nämnts, att Vanessa gjorde en ok version men att hon inte riktigt klarade av låten. Den behöver en starkare stämma (inte nödvändigtvis mer volym, menar stark som i bredd och tyngd). Sedan är det självklart så att man (jag) alltid får mer känsla i musik jag skrivit själv.

Samtidigt bör det också tas i beaktande att demon där jag sjunger är inspelad samma dag som vi skrev låten - alltså var den inte intränad för mig och jag befann mig i slutet av en lång musik-arbetsdag med trötta stämband, medan Vanessas framträdande är efter månader av träning på just den här låten.

#11 Vad kul!! Mijn Geschenk blev ju faktiskt en monsterhit i Belgien - den låg på top 10 i 8 veckor.. eller om det var 12… med högsta placering #4. Så visst har den hitpontial den låten - kul att den håller, i alla fall lite :)

#9/#10/#12 Appropå moll - det beror ju helt på vilken låt ni pratar om. Mijn Geschenk går i dur, Like The Wind i moll.

Cybercat
0

Till min älskade svåger Johannes som gick bort i hjärncancer när han bara var 32 år ung

Till min syster Åse som förlorade sin själskamrat.

Till deras son, Jakob, som hade gjort Johannes SÅ stolt om han fått vara kvar i hans liv.

Annkis54
0

#13..jaha, då hade jag inte så fel ändå när jag uttryckte mig "molligt"
de var ju "like the wind" jag menade

#14…WOW…

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Cybercat
0

ja, ok -så jag kan inte hålla mig

Efter att (äntligen) ha fått tillgång till lite gamla låtar jag skrivit så lägger jag upp denm en efter en. Jag bara låter bli att göra nya trådar ;)

#14 Tack :)

Run Away Again - en av mina personliga favoriter, och skrämmande passande för ögonblicket ;)

Annkis54
0

himla bra
synd bara om den är "passande för ögonblicket"
eller så tolkar jag fel
kör bara…de som inte vill lyssna behöver ju inte göra det
jag lyssnar gärna:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se