Vild & Vacker har nu flyttat....

Min högt älskade bruntabby perserkille Amors Troll Vild & Vacker fyllde 5 månader igår och flyttade samtidigt till sitt nya hem.
Jag vet att man inte skall ha några favoriter, men han är så speciell med sitt härliga goa temperament inte rädd för någonting, alltid lekfull och busig…….
trots sitt "omoderna utseende med den lååång näsan tycker jag att han är så vacker!!
Helt fyrkantig kropp med superkorta stabbiga ben och en härlig mjuk böljande päls….
Dessa foton är ju tagna i försomras när syrenen blommade….
Nu vid flytten var han ännu finare……
Jag fick ett telefonsamtal från de nya ägarna ikväll som är stormförtjusta i honom…..
Lite oroliga var vi alla eftersom de har två stora vita samoje-hundar och "Alfons", som han nu är döpt till, har aldrig träffat hundar förut…. Men han bara fräste lite åt dem vid första anblicken…. sedan ville han leka och det slutade med att han blev slickad genomblött första kvällen av hundarna och ikväll låg han redan och sov med dem.
Tänk att vissa tar så stor plats i hjärtat
… saknar honom så….. men man kan ju inte behålla alla. Han kommer dock att glädja sin nya familj det vet jag och det känns underbart!
Kram
mitt i natten
Gun-Lis
S*Amors Troll

Vill samtidigt passa på att visa ett foto på hans lika vackra mamma, Attentions Dafney…..
…….. fast vacker på ett helt annat sätt. Hon är mer "modern" och s k "supertypad"….
Pappakatt är Amors Troll Oscar de la Renta som är lika typad som fästmön…. sonen blev dock av den äldre modellen…. men vad gör det när man är helt UNDERBAR !!
Nattkramar
Gun-Lis
Jättegullig
. Jag tycker det är trevligt när det blir lite olika utseenden i en kull. Och visst får man väl ha favoriter. Man älskar ju inte de andra mindre för det.
Monica

#2 kan så vara men nog strävar män väl efter att få en jämn och fin kull, då vet man ju att "allt stämmer"……….så der jag det iallafall som uppfödare
Men absolut absolut INTE att förakta e som föds med lite längre näsor. Där kommer också en personlig reflektion in och det är att dom är nästan de lättaste att sälja just till sällskap, brukar tingas snabbt om de kommer här
Jag förstår att det känns Lisa, när du haft honom så länge som 5 månader också, det är ju just vid tiden för tillåten flytt som de börjar krypa så där extra nära med sina små personligheter och ska man då ha det omkring sig flera månader extra, ja då känns det absolut jobbigt att säja hej då
Imorgon är det dax för mina små att börja röra på sig….och DET blir inte lätt, men men med 9 kring fötterna är det ju en lättnad också
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

Så fin liten långnäsa:-)Hoppas han får ett bra hem tillsammans med samojederna.
Ja tänk vad en del blir speciella för en.Men sm sagt,man kan inte ha HUR många som hellst,som om man skulle gå efter hjärtat

Näää,precis-man kan inte ha hur många som helst…eller?
Jättesöt långnäsa i alla fall.
Men gud vad jobbigt det är när en kattunge flyttar.

Fin är hon mamman också.Vad är hon för färg?

Här kommer några foton på Vild & Vackers mamma Attentions Dagney som liten bebis….
Kram
Gun-Lis
S*Amors Troll