Swedish Cat Paws utställning 21/8
Någon som ska dit? Isåfall, har ni någon aning om hur det hela kommer att gå till?

Skall inte dit *surar*
Fnfnfn (lägg till några a). Kattungarna är för små, mammorna är rakade, och såväl Nisse som Bootie (de som skulle dit) har Daniel tagit KÖKSSAXEN för att lösa tovor ur svansen på - så de behjöver väl ett år eller två innan jag kan ställa dem igen.
*surar lite till*

Inget att sura över Emma,
tänk positivt istället…
Tänk på….på hur mycket pengar och tid du sparar, hur mycket bättre katterna mår, inga bacillusker , inget stress, inga "sura miner" över förluster(alla som går hemma är ju världens vackraste), detta är 1000 ggr mer värt än en vinst på en show 
Hälsar Lotta P
Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.
Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

På deras hemsida står litet om hur det går till

Tack Bullan! Den där informationen var inte helt lätt att hitta på hemsidan. Det borde framgå tydligare att texten "Att ställa ut sin katt" är en klickbar länk.

Blir en lite för dyr utställning för mig tyvärr. Måste ju köpa bur o så med. Men hade jag haft råd så hade jag absolut ställt ut min husis ialf =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jaha, nu vet jag hur det går till! Är just hemkommen därifrån. Intressant att pröva, men det blir nog bara den här gången. Jobbigt för katterna med (minst) 6 bedömningar. Det är ju inte så att man går direkt från en ring till en annan, utan väntetiden varierar. Man måste hålla koll hela tiden; går inte att koppla av en minut knappt. Kitty var helt slut när hon skulle på sin 6:e bedömning. Stackars amerikanska katter som har det så här jämt!
Det som är positivt är förstås att det händer något hela tiden. Bedömningarna går undan fort, och det är inte så segt som på SVERAK-utställningarna. Å andra sidan upplevde jag att domarna gjorde en mera ytlig bedömning än vad man är van vid. Vissa domare kände knappt igenom katterna ordentligt. Somliga domare pratade litet grann, andra sade knappt ett ord. Inga skriftliga bedömningssedlar.
Som sagt, kul att pröva, men det blir nog en engångsföreteelse för min del.

Tack för din info om utställningen och hur du upplevde den Iwanhoe.
Vet du några perser och exoter som var där och deras resultat? Det skulle vara roligt att höra lite mer….
Nyfiken
Gun-Lis
S*Amors Troll
Hej Gun-Lis,
Jag har tyvärr inga fullständiga resultat, för det var väldigt svårt att hålla reda på vad som hände, och inga resultat sattes upp på några tavlor eller så. Sedan har jag ju inte heller superkoll, i och med att jag inte känner så många i kattvärlden (är en "återvändare" som börjat om på nytt efter många år). Det var i alla fall några fina perser där, varav flera från utlandet (Tyskland bl a).
Från svenskt håll var Ulla Marklund där med sin underbara Maryland's Wild Blossom, som gick till bästa-panelen hos varje domare och även blev CFA-champion. Irene Åströms söta Vild och Vacker blev bästa kattunge i sin färggrupp och gick till panel hos två domare. Sedan såg jag två mycket vackra chinchillor, ägare Maria Brunk. En tysk utställare var där med en shaded silverhane, ganska snygg, men för litet päls. Samma ägare hade också en shaded goldenhona som var väldigt typad, men otroligt liten för sin ålder (hon var 10 mån men såg ut som en 5-mån kattunge).
Det fanns även fler, men jag har som sagt inte riktigt koll. Kanske någon annan som var där som kan berätta mer?